Gabriel90
Silver
Nöjer mig med denFattigmans-modellen! Baguetteindex ska det vara.
Däremot är detta ännu en klocka som jag placerar på önskelistan.
Ulysse nardin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nöjer mig med denFattigmans-modellen! Baguetteindex ska det vara.
Jag är inte förvånad, snuskGabbe.Nöjer mig med den
Däremot är detta ännu en klocka som jag placerar på önskelistan.
Ulysse nardin
Ja, det var inte dumt. Men då försvinner lite av det blåa i tavlan som gör den så bra.Pavé ska det vara...
Det är en otroligt cool klocka !Jag är inte förvånad, snuskGabbe.
Lite kul, men gillar inte glasringen. Tur denna finns då:Pavé ska det vara...
Rolex behöver dock gå upp en nivå när det gäller grus. På 5062 så är det en sten i visarcentrumLite kul, men gillar inte glasringen. Tur denna finns då:
Helt klart bästa alternativet. Undrar verkligen vad separat listpris är för den bezeln.Lite kul, men gillar inte glasringen. Tur denna finns då:
Bullseye!!!Rolex behöver dock gå upp en nivå när det gäller grus. På 5062 så är det en sten i visarcentrum
Hoppas de släpper en uppdaterad version av daytonan, med godisbezeln från 116555Lite kul, men gillar inte glasringen. Tur denna finns då:
Mmmm!Hoppas de släpper en uppdaterad version av den här, med godisbezeln från 116555
Jag har lite tappat tron på detta med att det finns en gral som skulle göra att allt annat blir ointressant.
Jag har under åren haft flera klockor som jag trott varit graler. Men, varje gång jag skaffat någon av dessa har jag tappat intresset lika fort som något annat. Det har helt enkelt blivit "klockan" precis lika fort. Trodde att en Patek va den ultimata grejen. Köpte en Aquanat Traveltime. Tog en månad eller två sen va den rätt ointressant. Testat minst 5 olika AP samma sak där. Har haft VC, Panerai, IWC, Omega mm. Men alltid känns efter ett par veckor att jag tröttnat. När det kommer till Rolex så har jag nog ägt de flesta modeller. Allt från DD 40mm i Rosé till Datejust. Fantastiska klockor men inget som jag känner att jag vill ha med mig i graven. Börjar mer och mer tro att det är mig det är fel på. Att jag har svårt att binda mig vid materiella saker helt enkelt. Har nu bestämt mig för att köra med en bra "Pansarvagn" så skaffade en 126600 och hoppas jag kan stanna där.
Kanske är det helt enkelt så att klockor inte är min grej .
Fast det är lika mycket hantverk i stensättning som de mesta annat som tas upp här. Att man sedan gillar olika är givet.Lite mycket nu att graaler plötsligt har att göra med mängden grus och stenar snarare än klockor, dess kvalitet, hantverk och funktionalitet i sig..
Oh well, alla har ju sina preferenser..
Precis så, och det är det som kallas juvelerarkonsten.Fast det är lika mycket hantverk i stensättning som de mesta annat som tas upp här. Att man sedan gillar olika är givet.
Precis så, och det är det som kallas juvelerarkonsten.
Att ta en dussinrolex och pryda den med stenar för en miljon imponerar helt enkelt mindre på mig än en komplicerad Patek, VC, AP, Lange etc..
Men som konstaterats; visst handlar det om preferenser..
Vad kostar den tro?
Vad kostar den tro?
Laxtavlor är fan fint.
Skulle vara något.
Riktigt bra graalmaterial. Kan ju knappast vara lätt att få tag i?Ytterligare en av mina yachtfavoriter. Seglar inte ens, men fick jag denna skulle jag börja:
Finns bara drygt en handfull totalt, John Goldberger har en av dem (om han inte har sålt den)Riktigt bra graalmaterial. Kan ju knappast vara lätt att få tag i?
Och Eric Clapton har/hade en.. vet inte vilken den tredje ägaren är.. har för mig att det finns tre kända. Brukar kolla den där hodinkee talking watches med Goldberger då och då. Legend.Finns bara drygt en handfull totalt, John Goldberger har en av dem (om han inte har sålt den)
Klart han har.... den snubbens jävla samling är ju fan störd.Finns bara drygt en handfull totalt, John Goldberger har en av dem (om han inte har sålt den)