• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

Fattigmans-modellen! Baguetteindex ska det vara.;)
Nöjer mig med den :p
Däremot är detta ännu en klocka som jag placerar på önskelistan.
Ulysse nardin
5C9CD19B-BEBE-46E9-8AC1-B67996A1F361.jpeg

Graal är kankse ett starkt ord, beror på om man tänker på om det ska vara något extremt unikt eller bara något väldigt dürt

Tar mer än gärna en patek 5712. Går ju att köpa om man prioriterar en klocka framför bil

C6F3DC54-F2CB-4E55-9E10-198DD7244D81.jpeg

Graal på riktigt är kanske en Richard Mille, sjukt dyra men väldigt häftiga och i relativt små serier
E3E60694-7AEE-45C2-933D-09B1DCA385F7.jpeg

Om vi tänker vintage så hade en 1665 Comex varit väldigt mysigt...
94F091C7-F97D-47D8-9F1E-881BEB3912CA.jpeg

Varken ovanlig eller oöverkomlig, men ändå en tidigare personlig graal, min sedan förra året :
IMG_2548.JPG

Skulle möjligen kunna börja sukta efter denna (utan datum):
IMG_2549.JPG

Lite högre upp i prisklass finns ju dessa godbitar :
IMG_2545.JPG

IMG_2547.JPG

Jag har lite tappat tron på detta med att det finns en gral som skulle göra att allt annat blir ointressant.

Jag har under åren haft flera klockor som jag trott varit graler. Men, varje gång jag skaffat någon av dessa har jag tappat intresset lika fort som något annat. Det har helt enkelt blivit "klockan" precis lika fort. Trodde att en Patek va den ultimata grejen. Köpte en Aquanat Traveltime. Tog en månad eller två sen va den rätt ointressant. Testat minst 5 olika AP samma sak där. Har haft VC, Panerai, IWC, Omega mm. Men alltid känns efter ett par veckor att jag tröttnat. När det kommer till Rolex så har jag nog ägt de flesta modeller. Allt från DD 40mm i Rosé till Datejust. Fantastiska klockor men inget som jag känner att jag vill ha med mig i graven. Börjar mer och mer tro att det är mig det är fel på. Att jag har svårt att binda mig vid materiella saker helt enkelt. Har nu bestämt mig för att köra med en bra "Pansarvagn" så skaffade en 126600 och hoppas jag kan stanna där.

Kanske är det helt enkelt så att klockor inte är min grej ;).

Jag tänker ungefär som du gör. Har aldrig blivit fäst vid någon pryl. Skulle lätt kunna sälja precis allt jag äger. Däremot är det sjukt kul att testa nytt men jag tröttnar fort. Det finns dock många klockor jag skulle vilja äga men som är för dyra för min ekonomi.

Fast det är lika mycket hantverk i stensättning som de mesta annat som tas upp här. Att man sedan gillar olika är givet.
Precis så, och det är det som kallas juvelerarkonsten.
Att ta en dussinrolex och pryda den med stenar för en miljon imponerar helt enkelt mindre på mig än en komplicerad Patek, VC, AP, Lange etc..
Men som konstaterats; visst handlar det om preferenser..

Precis så, och det är det som kallas juvelerarkonsten.
Att ta en dussinrolex och pryda den med stenar för en miljon imponerar helt enkelt mindre på mig än en komplicerad Patek, VC, AP, Lange etc..
Men som konstaterats; visst handlar det om preferenser..

Man kan fråga sig vad man ska med stenar och komplikationer till överhuvudtaget. Datum, veckodag och tidtagning är väl det man behöver om man ska vara ärlig. Men handen på hjärtat så är det ball med stenar och komplikationer. :)

Finns bara drygt en handfull totalt, John Goldberger har en av dem (om han inte har sålt den)
Och Eric Clapton har/hade en.. vet inte vilken den tredje ägaren är.. har för mig att det finns tre kända. Brukar kolla den där hodinkee talking watches med Goldberger då och då. Legend.

Tillbaka
Topp