Flervariabelanalys
Basic
Be careful what you wish forHoppas de släpper en uppdaterad version av daytonan, med godisbezeln från 116555
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Be careful what you wish forHoppas de släpper en uppdaterad version av daytonan, med godisbezeln från 116555
Ytterligare en av mina yachtfavoriter. Seglar inte ens, men fick jag denna skulle jag börja:
Finns bara drygt en handfull totalt, John Goldberger har en av dem (om han inte har sålt den)
Klart han har.... den snubbens jävla samling är ju fan störd.
Så nöjdBe careful what you wish for
Tänkte inte ens på ditt inlägg om haribo+daytona innan, well played sir!Så nöjd
Halleluja!Varit min graal ett tag nu.
Drömmen!Patek 5204 i platina vore något.
Paulie hade väl fler än en Daytona? Men jag antar att du menar "drive carefully"-exet.Mina två ouppnåeliga är nog Paul newmans personliga Daytona och Rolex 6062 Bao Dai.
Richard Mille, vad är grejen med dessa? Förutom att de kostar som ett mindre lands statsskuld och således är en statussymbol. Men enligt mig en fruktansvärt FUL sådan, utseendemässigt är de jämförbara med G Shock.. visste man inte att prislappen såg ut som den gör, så skulle nog de flesta inte kunna svara på om den kostade 500, 5000 eller 5 miljoner..Graal är kankse ett starkt ord, beror på om man tänker på om det ska vara något extremt unikt eller bara något väldigt dürt
Tar mer än gärna en patek 5712. Går ju att köpa om man prioriterar en klocka framför bil
Graal på riktigt är kanske en Richard Mille, sjukt dyra men väldigt häftiga och i relativt små serier
Om vi tänker vintage så hade en 1665 Comex varit väldigt mysigt...
Den suben, med röda textraden. Är det nån specialmodell eller vad skiljer den (utan datum) från en 114060?
Richard Mille, vad är grejen med dessa?
RM har en egen design o använder väldigt tekniska material, samt är snordyra. Blir koolt helt enkeltRichard Mille, vad är grejen med dessa? Förutom att de kostar som ett mindre lands statsskuld och således är en statussymbol. Men enligt mig en fruktansvärt FUL sådan, utseendemässigt är de jämförbara med G Shock.. visste man inte att prislappen såg ut som den gör, så skulle nog de flesta inte kunna svara på om den kostade 500, 5000 eller 5 miljoner..
Så, vad är grejen med en Mille? Jag frågar vad ni som gillar dem ser i dem, VAD det är ni gillar?
Och "COMEX", vad är det som gör dessa så fruktansvärt dyra? Är det så enkelt att det bara tillverkades ett fåtal med den tavlan, eller har den även andra skillnader mot en "likadan" utan den (i mitt tycke) fula comex loggan?
Jag tkr det ser ut som en "företagsklocka".. Det är det kanske?
Mvh Roffe
Du har så fel i din attityd mot RM bara för att du tycker de är fula. Men RM är extremt påhittiga, och på flera plan är de ledande i utveckling av teknik och urverk. RM är verkligen coola på många sätt, om man vågar läsa sig in på dom ordentligt. Testa.Ok, RM, är en g Shock i dyra material och limiterade upplagor, ofta med utseenden som om de hör hemma på en "transformers" maskeraddräkt el färglagd av ett barn, för 5 miljoner..?
Ok ok, då förstår jag "hypen" efter Comex klockorna.
Tack för svar
Mvh Roffe
RM är inte G Shocks direkt, läs lite mer om denna modell tex:Ok, RM, är en g Shock i dyra material och limiterade upplagor, ofta med utseenden som om de hör hemma på en "transformers" maskeraddräkt el färglagd av ett barn, för 5 miljoner..?
Ok ok, då förstår jag "hypen" efter Comex klockorna.
Tack för svar
Mvh Roffe
Du har så fel i din attityd mot RM bara för att du tycker de är fula. Men RM är extremt påhittiga, och på flera plan är de ledande i utveckling av teknik och urverk. RM är verkligen coola på många sätt, om man vågar läsa sig in på dom ordentligt. Testa.
Låter som du blandar ihop din personliga smak med verkligheten. Den som tycker de ser ut som en klocka för 1000 kr har inte förstått mycket.Självklart förstår jag att de måste ligga i framkant gällande mkt. Men det är som du säger. Jag tkr de är.. kanske INTE "fula", men de ser juh inte ut som om de skulle ha ett pris på över en tusenlapp.
Att de sen är en statussymbol för oljesheiker och andra som har för mycket pengar, det förstår jag också. Men jag förstår inte hur "vanliga", arbetande människor kan känna att det är en klocka värd att se som sitt livs största investering. Iom att det finns såpass mkt/många andra ur, som är tusen gånger vackrare för en tiondel eller hundradel av priset på den här moderna, svindyra Musse pigg klockan.
Naturligtvis finns det såklart de som anser dessa klockor som de absolut vackraste på marknaden. Men de är nog få. Det är nog i 999 av k fall ett sätt att berätta för människor att man har så mkt pengar att man inte vet vad man ska göra med dem.
Mvh Roffe.
Kan du förklara hur du kan SE på en RM att det är verkligen ÄR ett stycke värt 1 mille, eller 50? Ser du skillnaden i pris på olika modeller, utan att de är prissätta i förväg?Låter som du blandar ihop din personliga smak med verkligheten. Den som tycker de ser ut som en klocka för 1000 kr har inte förstått mycket.
99% av RMs är openworked. Man ser komplicerade lösningar, hög finish och avancerade komplikationer. Det tillsammans med låt säga... ett case i safir (tror RM safirscases tar närmre 1000 arbetstimmar att göra), så kan man ju lägga ihop puzzelbitarna.Kan du förklara hur du kan SE på en RM att det är verkligen ÄR ett stycke värt 1 mille, eller 50? Ser du skillnaden i pris på olika modeller, utan att de är prissätta i förväg?
Och vad är det vi som tycker RM ser ut som en barnklocka inte har förstått?
Mvh Roffe
Absolut, det blir mkt arbeten, men det betyder inte att slutresultatet måste vara vackert för Det? Om jag tar upp en vattenslipad gråsten ur bäcken och sätter ett urverk på den, så skulle DEN klockan ha 1 10 000 ÅR arbetstimmar, så det köper jag inte.99% av RMs är openworked. Man ser komplicerade lösningar, hög finish och avancerade komplikationer. Det tillsammans med låt säga... ett case i safir (tror RM safirscases tar närmre 1000 arbetstimmar att göra), så kan man ju lägga ihop puzzelbitarna.
Jag har fått svar.Det finns väl en RM-tråd till diskussionen?