Ändå cred till att lyckas ruinera allt vad design och image innebar från dess till nu.Otroligt vacker kronograf, det är dag svårt att tro att Longines en gång i tiden nästan var vad PP är idag inom schweizisk urmakarkonst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ändå cred till att lyckas ruinera allt vad design och image innebar från dess till nu.Otroligt vacker kronograf, det är dag svårt att tro att Longines en gång i tiden nästan var vad PP är idag inom schweizisk urmakarkonst
Ja det är en bedrift i sig att sänka ett varumärkes status så hårt som Longines har gjort under årens loppÄndå cred till att lyckas ruinera allt vad design och image innebar från dess till nu.
Fanns iofs relativt billiga Longines förr också (vi har ett gammalt fickur i guld med ett inte speciellt märkvärdigt verk). Sant är att det var ett finare märke än Omega längre tillbaka, kanske jämbördiga tills Swatch Group köpte det och bestämde sig att göra det till deras mellanmjölk på 80-talet.Otroligt vacker kronograf, det är idag svårt att tro att Longines en gång i tiden nästan var vad PP är idag inom schweizisk urmakarkonst
Jag vill inte påstå att jag har megakoll, men visst verkar vanliga Longines herrur från 50 & 60-tal vara relativt billiga jämfört med motsvarande Omegor. En 13zn är dock inte så billig, men egentligen nog prisvärd ur ett historiskt/horologist perspektiv.Fanns iofs relativt billiga Longines förr också (vi har ett gammalt fickur i guld med ett inte speciellt märkvärdigt verk). Sant är att det var ett finare märke än Omega längre tillbaka, kanske jämbördiga tills Swatch Group köpte det och bestämde sig att göra det till deras mellanmjölk på 80-talet.
Edit: Antagligen lider väl vintage av märkets påtagligt sänkta status = prisvärda nu ? Omega gått andra hållet lite grann ?
EnkeltSvårt att välja bara en...
Jo, RM är ju i en egen liga men skulle nog vara lika lycklig med vilken som från den trion tror jag.
2014 - snart fyra år sedan och ännu inte på min handled. Men 2022, då jävlar..
Lånad bild (tyvärr)
Tycker det är svårt att sätta sig till doms över utfallet av beslut som i mångt och mycket skedde i quartzkris-eran. Mycket som säkert var rationella strategiska beslut i stuationen med befintlig info ser i efterhand ut som galenskap och chansningar och tokstollerier som Biver's drag med Blancpain ser ut som genidrag.Ja det är en bedrift i sig att sänka ett varumärkes status så hårt som Longines har gjort under årens lopp
Satan, man blev inte mindre sugen nu. Vem behöver en bostadsrätt när man har en sändär rackare.Ägde den en gång i tiden, grym klocka!
Tror du missuppfattat vad en graal är.Min graal var Explorer I. Har en nu, så borde hitta en ny graal, vet bara inte vilken ännu.
Jo, så kan tänkas eller så har jag väldigt trista drömmar =)Tror du missuppfattat vad en graal är.
Håller med.Tror du missuppfattat vad en graal är.
Det har han definitivt. Samma sak med folk som säger att en graal är en sub eller omega AT.Tror du missuppfattat vad en graal är.
Men det kan väl ha varit min graal en gång i tiden, och nu vill jag lyfta ambitionerna och finna en graal av en annan kaliber?Det har han definitivt. Samma sak med folk som säger att en graal är en sub eller omega AT.
Per definition är en graal inte ngt man kan gå in i en affär och köpa över disk. Då handlar det mer om att bara ha pengar. Iaf enligt mig.Men det kan väl ha varit min graal en gång i tiden, och nu vill jag lyfta ambitionerna och finna en graal av en annan kaliber?
Tja, jeg ville vel kalt en gral noe man i egne øyne ser på som nesten umulig å oppnå. Om det er en Rolex Submariner, Omega Seamaster eller en Laurent Ferrier, det blir subjektivt, og således ikke noe andre kan avgjøre.Per definition är en graal inte ngt man kan gå in i en affär och köpa över disk. Då handlar det mer om att bara ha pengar. Iaf enligt mig.
Ditt senare exempel verkar mer graaligt.
Tja, jeg ville vel kalt en gral noe man i egne øyne ser på som nesten umulig å oppnå. Om det er en Rolex Submariner, Omega Seamaster eller en Laurent Ferrier, det blir subjektivt, og således ikke noe andre kan avgjøre.
Man må ikke la seg bli altfor blasert i sin søken etter aksept blant mengden.
Imho.
Hahaha!Borde införas en knapp för automatisk översättning. Lr krav på svenska på svenskt forum? haha. förstod submariner
Öppna plånkan!Graal.. typ.
Edit.. hitta flera stycken till salu. Denna är inte längre graal, utan på kommande inköp. Återkommer med graal.
Puss