• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

Den här kanske.

Screen Shot 2018-06-16 at 4.34.15 PM.png

En Hublot Tutti Fritt i rosa och roseguld är nog min graal, även om man någon gång skulle lyckas spara ihop till en så måste det ju vara ett ganska så udda köp både en Hublot och dessutom rosa.
Man skulle nog bli mer idiotförklarad än vad man redan är.
15320920658431091355096642933366.jpg

Senast ändrad:
Per definition är en graal inte ngt man kan gå in i en affär och köpa över disk. Då handlar det mer om att bara ha pengar. Iaf enligt mig.
Ditt senare exempel verkar mer graaligt.
Så här definieras Graal i ursprungsinlägget;
”För er som är obekanta med begreppet, så är graalen DEN klockan som man av någon anledning suktat efter en lång tid utan att köpa. Anledningen kan vara att man inte har råd, eller att den är väldigt svår att hitta. ”
Så en Graal skulle ju hypotetiskt kunna vara en Citizen Skyhawk om jag vore arbetslös och knappt hade pengar till hyran?

Så här definieras Graal i ursprungsinlägget;
”För er som är obekanta med begreppet, så är graalen DEN klockan som man av någon anledning suktat efter en lång tid utan att köpa. Anledningen kan vara att man inte har råd, eller att den är väldigt svår att hitta. ”
Så en Graal skulle ju hypotetiskt kunna vara en Citizen Skyhawk om jag vore arbetslös och knappt hade pengar till hyran?
@Widowmaker Ca. det samme jeg mente :p

Håller dock med honom till fullo. Den ser fett invicta ut!!! Hade det inte stått patek hade den sågats ;)

Mja, kanske det men jag tycker om den oavsett, precis som alla 5004.
Kontrastsömm kan vara riktigt snyggt i mitt tycke.
Men gnällgubbe hittar väl något att klaga på i det mesta såvida det inte är någon gammal Cartier eller Omega från stenåldern! :D

Tillbaka
Topp