• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Denna jäkel har börjat växa mer och mer på mig...
1B67E27E-045C-41D9-8410-01FA7D18F73C.jpeg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Rätt överkomligt som graal ändå. Man kan komma över dem för runt 130k om man har tur. Såg nu en ligga för 140 på Chrono. Det är ju som en Daytona i stål.
Här är en för 160 men då är det ju med Trusted Checkout och så.
https://www.chrono24.se/all/konstantin-chaykin-joker---8999-btc--id8905831.htm
Får väll se vilja jävlar som slår klorna i en framöver..
tills dess njuter jag av min förra ”gral” som gjort mig till OWG (kommer upp på ett och ett halvt år tillsammans nu snart!)
5FBE0761-D23A-4B3D-8A25-FE7BDC21F75A.jpeg
 
Graal ? Finns inte, de flesta människor vänjer sig snabbt och sen när önskedrömmen sitter på handleden eller står i garaget så finns det en känsla av glädje och den kan vara länge, men sen börjar tankarna och önskningarna mala igen.

Mja, men en graal räknas ju som det är oavsett svårt/omöjligt att uppnå. Men hade jag fått tag på en 5980A med vit tavla hade jag vart rätt nöjd överlag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna tråds första inlägg är kul att läsa så här sex år senare. @yonsson s graal är år 2012 en MM300. :D Nu sex år senare och sjukdomen fullt utvecklad. Kommentar, vännen? ;)
De gick totalt utför mellan 2012 och 2014. :D
Nu känns mm300 som en sån där klocka som jag skulle kunna köpa men som troligtvis hade blivit liggande till förmån för annat i lådan. :)
 

Swisswatches

Cartier
Lite svårt med detta att ha EN graal, men mina ("graalar"?) är Rolex Submariner Hulk, Rolex GMT Master Coke och till sist en Rolex Daytona stål med svart urtavla
 
Topp