Expediten tittade nog på dig med drömmande blick.Såg i onsdags att den finns på Krons! Tänkte gå in och testa men fick kalla fötter när expediten tittade på mig med dömande blick
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Expediten tittade nog på dig med drömmande blick.Såg i onsdags att den finns på Krons! Tänkte gå in och testa men fick kalla fötter när expediten tittade på mig med dömande blick
Bild!NOS Omega PloProf 600, en udda udda fågel, men så cool
Är det servicetavlan eller den riktiga? Lär mig aldrig vad som är vad när det står Swiss made.
Har väldigt länge dreglat över Day Date Onyx! För lite mindre än en vecka sen fick jag möjligheten att köpa en! Väldigt speciell känsla som jag tror många här kan relatera till när möjligheten äntligen dyker upp! Både tillfredsställande och tomt då jakten och längtan har varit så stor del av nöjet! Dyker väl upp ett nytt begär på sikt gissar jag!
ServicetavlaÄr det servicetavlan eller den riktiga? Lär mig aldrig vad som är vad när det står Swiss made.
Ska det bara stå Swiss på originaltavlan?Servicetavla
Fast dykarur som militärur är väl charmigast och bäst om de är brukade?NOS Omega PloProf 600, en udda udda fågel, men så cool
Swiss och T Swiss T på originaltavlornaSka det bara stå Swiss på originaltavlan?
Jag tyckte om den. Riktigt somrig.SBGA387
Jag tyckte om den. Riktigt somrig.
Servicetavla
Japp, rätt stor skillnad i prisÄr det premium när det är originaltavla?
Absolut...men då är dom lättare att hitta, tappar lite graal känslan då.Fast dykarur som militärur är väl charmigast och bäst om de är brukade?
SBGA387
Älskar också Navin men jag tycker att den med 24 timmars tavla gör det lilla extra, definitivt en graal!
Navitimer 01 så är jag nöjd sen.
-Ja, min Graal måste vara Speedyn (005).
Priset är inget ouppnåeligt men jag rör mig inom min klockbudget.
Varje gång jag sparat till Speedyn så har jag fått upp ögonen för en Seiko som jag gått och köpt
Nu är det så att Seiko har på gång ett nytt spännande gäng kronografer av Astron serien. SSH003 ser mycket schysst ut.
Slår jag till på en SSH003 så kommer Speedyn att förbli en graal för ett bra tag
Eller så håller jag mig, flippar mina Seiko och slår till på Speedyn. Men då blir jag av med min graal
Säkert flera med liknande dilemman som känner igen sig
-Nu ett år senare citerar jag mitt inlägg om vilken min graal är.
Många i tråden reagerade på att jag valde Speedmaster Professional som min graal. Nu ett år senare när jag har en Speedmaster på armen vill jag medge att till viss del fattar jag poängen om att man inte kan ha en Speedy som graal osv... Samtidigt som jag håller mig fast vid att en Speedmaster Professional kan vara klockan som man vill ha mest än alla andra klockor.
Speedmaster träffar mig rakt in i hjärtat! Dess historia! Dess utseende och dess kapacitet imponerar på mig stort. Den är perfekt!
Men som sagt, efter att ha hängt i forumet i ett par år så har jag nu förstått innebörden av ordet ”graal”. Min graal i det här fallet är en ”Omega Speedmaster Moonshine Apollo 11 50th”
Du får väl ha vilken graal du vill?
Graal? Köp två så så har du en i reserv... Eller menar du 20MSEK?Världens första day date GMT. Limited edition och kostar runt 20kkr.
Haha, menar kkr. Klockan verkar inte populär, så väntar tills den sjunker i värde ordentligt.Graal? Köp två så så har du en i reserv... Eller menar du 20MSEK?