• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Bestämt mig för att påbörja en ungefär ettårig resa som kommer vara rejält svår för en flippare som mig!!
Har blivit trött på att köpa och sälja massa "mid-tier-klockor", så jag säljer allt, köper en beater (typ Certina dykare-kvarts som jag bär under de nästkommande ca 12-14 månaderna), och ska spara så mycket pengar som möjligt (för en tonåring som mig) till en "attainable grail" till sommaren nästa år då jag tar studenten eller någon gång den sommaren. Inga nya köp på ungefär ett år alltså.

Tänker någon av dessa:
Oyster Perpetual 39 - svart
Explorer 1 eller 2
Submariner Ceramic No Date
Eller något liknande som är klassiskt.

Vi får se hur mycket jag kommer upp i. om det blir en OP39 eller en SubC. Men målet är iallafall satt.
Kände ett behov att publicera detta så att jag håller mig till planen och inte smyger in några köp under året som förstör planen.
Kommer bli svårt, men när man väl tänker efter går ett år snabbt. Så det är bara att bita ihop och njuta av resan och slutmålet.
Önska mig lycka till ;)
Tråkigt det låter att kämpa ihop pengar för att köpa stålrolex..
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tråkigt det låter att kämpa ihop pengar för att köpa stålrolex..
Behöver inte vara stålrolex :) Något i den prisklassen helt enkelt. Kan vara Zenith Defy Classic, nya SMPc/planet ocean eller något liknande.
Lite tråkigt i väntan kanske, men kul är det att ha en pelare i en framtida samling som alltid kan vara där och som man kan vara stolt över att man kämpat ihop pengarna för. Det tycker jag iallafall.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Vitguld day-date med onyx tavla är en graal, skulle även funka med lapis eller annan rolig sten :)
upload_2019-5-24_12-8-29.jpeg
135_001.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Behöver inte vara stålrolex :) Något i den prisklassen helt enkelt. Kan vara Zenith Defy Classic, nya SMPc/planet ocean eller något liknande.
Lite tråkigt i väntan kanske, men kul är det att ha en pelare i en framtida samling som alltid kan vara där och som man kan vara stolt över att man kämpat ihop pengarna för. Det tycker jag iallafall.
Akta dig för att spendera för stor del av dina pengar på en klocka, är mitt råd. Det blir inte så mycket roligare bara för att prislappen är högre.
 

Susqect

Omega
DSC07760.jpg

Har väldigt länge dreglat över Day Date Onyx! För lite mindre än en vecka sen fick jag möjligheten att köpa en! Väldigt speciell känsla som jag tror många här kan relatera till när möjligheten äntligen dyker upp! Både tillfredsställande och tomt då jakten och längtan har varit så stor del av nöjet! Dyker väl upp ett nytt begär på sikt gissar jag!:)
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
DSC07760.jpg

Har väldigt länge dreglat över Day Date Onyx! För lite mindre än en vecka sen fick jag möjligheten att köpa en! Väldigt speciell känsla som jag tror många här kan relatera till när möjligheten äntligen dyker upp! Både tillfredsställande och tomt då jakten och längtan har varit så stor del av nöjet! Dyker väl upp ett nytt begär på sikt gissar jag!:)
Kan bara gratulera, fantastisk klocka.
 
Kommer troligtvis aldrig ske... Men fin är den.
IMG_0626.jpg

Edit: H. Moser & Cie. Endeavour Perpetual Moon Concept
Vågar man fråga vad en sådan här (eller liknande går att få tag på i bra skick?

Har ingen koll på märket alls, men gillar utseendet på dessa tavlor. De är liksom inte svarta, de är "total avsaknad" av färg och ljus.
Men det finns väl nån modell utan månfas också?
Kanske flera storlekar och metaller osv?
Tacksam för svar då jag inte riktigt orkar läsa in mig från noll på ett helt (för mig) nytt märke.

Mvh Roffe
 
DSC07760.jpg

Har väldigt länge dreglat över Day Date Onyx! För lite mindre än en vecka sen fick jag möjligheten att köpa en! Väldigt speciell känsla som jag tror många här kan relatera till när möjligheten äntligen dyker upp! Både tillfredsställande och tomt då jakten och längtan har varit så stor del av nöjet! Dyker väl upp ett nytt begär på sikt gissar jag!:)
Mycket vacker på min ära! Jag är lite nyfiken på priset, årtal och din bedömning av skicket, samt om det var fullset etc.
Är nämligen sugen på en DD igen, bara ekonomi och erbjudande klaffar!
Du får gärna skicka ett pm med vad du gav ungefär, om dubinte vill kasta ut det öppet i tråden eller skriva exakt pris. Jag vill bara ha ett h6ggligt "hum"

Mvh.

.. sorry, borde ha skrivit ihop mina svar men då jag sällan är inne så blev det såhär då jag läste igenom 5 sidor..
Hur som, sorry!

Mvh
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vågar man fråga vad en sådan här (eller liknande går att få tag på i bra skick?

Har ingen koll på märket alls, men gillar utseendet på dessa tavlor. De är liksom inte svarta, de är "total avsaknad" av färg och ljus.
Men det finns väl nån modell utan månfas också?
Kanske flera storlekar och metaller osv?
Tacksam för svar då jag inte riktigt orkar läsa in mig från noll på ett helt (för mig) nytt märke.

Mvh Roffe
Dagens listpris vet jag inget om, men när den kom så kostade den 35 kUSD.
 

B-ing

Breitling
Just nu är min graal Breitling chronoliner b04 i 18k rosé guld. Limiterad till 250 exemplar.
 

Bilagor

  • B263E8B0-24C7-4D22-A3C7-C474A12F4595.jpeg
    B263E8B0-24C7-4D22-A3C7-C474A12F4595.jpeg
    45.4 KB · Visningar: 3
  • A1FAC560-3ECE-40D9-9009-E7FE3028E7DC.jpeg
    A1FAC560-3ECE-40D9-9009-E7FE3028E7DC.jpeg
    137.1 KB · Visningar: 4
  • 790BE2C5-64C2-4D79-88D7-8846AEDCD577.jpeg
    790BE2C5-64C2-4D79-88D7-8846AEDCD577.jpeg
    44.3 KB · Visningar: 4
  • C702FE44-4BD8-4CE2-B8D8-AC131C832B52.jpeg
    C702FE44-4BD8-4CE2-B8D8-AC131C832B52.jpeg
    243.1 KB · Visningar: 3

johpe

Panerai
2-Faktor
Vågar man fråga vad en sådan här (eller liknande går att få tag på i bra skick?

Har ingen koll på märket alls, men gillar utseendet på dessa tavlor. De är liksom inte svarta, de är "total avsaknad" av färg och ljus.
Men det finns väl nån modell utan månfas också?
Kanske flera storlekar och metaller osv?
Tacksam för svar då jag inte riktigt orkar läsa in mig från noll på ett helt (för mig) nytt märke.

Mvh Roffe
Listade 35k usd när den släpptes. Gjordes bara i 50 ex så är nog svår att få tag på. Här går o läsa lite mer o se mer bilder:
https://www.hodinkee.com/articles/h...tual-moon-concept-vantablack-dial-introducing

Skulle fortfarande gärna ta en men kommer nog fortfarande aldrig att hända... Där av graal statusen...
 
Grand-Seiko-Hi-Beat-36000-Professional-600m-Diver-SBGH255-Teaser.jpg


Min första förälskelse med GS (äger ingen GS bara Seiko).
Provade den och insåg att jag först behöver operera mina handleder för att kunna bära den.
Meeen den är fortfarande min graal.
Jag tänker köpa den en dag och bära den hemma, kanske i en rem runt halsen.
(Jag har läst här på KS att den inte ska kännas så enorm men den är inte liten)
 
Topp