• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Patek 5970

1331016d1388634808-patek-phillipe-5970-patek5970_02.jpg
 
Tror att denna står högst på min lista: Jaeger-LeCoultre, Master Ultra Thin Grand Feu ref. 12935E1, fast jag har inte provat den på armen. Den verkar ha det jag behöver; guld, power-reserve : 35 Hours, Water resistance : 3 bar (skulle helst vara "badbar", men det får gå) och mycket diskret.
Master-jlc-NO_12935E1.png
 
Den här "klassikern" är min realistiska graal just nu och har varit det ett tag:

profile-tudor-heritage-black-bay_6.jpg


Kommer nog kunna köpa en inom dom närmsta åren åtminstone! :happyhappy:
 
Brukar du bada med klockor som har läderband på sig?
35 timmars kraftreserv är ju rätt kass, men jag antar att det är kopplat till att den är så tunn.

Nej, inte ofta i alla fall. Ibland har det blivit så när man ligger på en strand och inte vill ta av sig klockan.
Är 35 timmar dåligt? Köpte en ladyrolex till dottern och den klarar knappt en natt...så jag har dålig koll på hur länge de skall ha reserv.
Hade i sig en Master Geographic i roseguld (den gamla versionen utan visare för kraftreserv) och den höll sig bra mycket längre, så jag har varit lite besviken på hennes lady rolex.
 
bjrn
40 timmar har varit standard väldigt länge, men nuförtiden har de flesta modeller över 2000kr minst 50 timmar.
 
Definiera graal?
Något man kan söka ett helt liv utan att finna... Just nu en tudor heritage chrono i gg.


iPhone | Tapatalk
 
Något du vill ha, och köper efter några veckor eller månader.

Vissa har typ 30 olika på en månad, men köper inte någon.


Mmm. Fattar, men att ha en GMT som graal? Teoretiskt kan alla lönearbetande i sverige knota ihop till en. Prioriteringar såklart.
Graal för mig är som Snömannen, eller loch ness. Något gäckande. Men jag har väl sett "excalibur" för många gånger ;)


iPhone | Tapatalk
 
Tillbaka
Topp