• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din graal?

Mmm. Fattar, men att ha en GMT som graal? Teoretiskt kan alla lönearbetande i sverige knota ihop till en. Prioriteringar såklart.
Graal för mig är som Snömannen, eller loch ness. Något gäckande. Men jag har väl sett "excalibur" för många gånger ;)

iPhone | Tapatalk

Instämmer. Det är bara fjantigt tycker jag. :)

Patek Philippe Nautilus 5711 eller 5146 i vitguld är väl de två jag verkligen vill ha men ligger lite för högt i pris för att jag ska slå till på en. Sedan finns det flera så som Rolex 5513 som jag vill ha men ligger lite mera realistiskt prismässigt så det kanske blir av någon gång.
5711_1A_011.png
5146G_010.png

Har ingen. Men jag kan nog tänka mig en JLC Spherotourbillon eller en Greubel Forsey. Men som sagt, ingen Graal.

jaeger-lecoultre-duometre-spherotourbillon-watch.jpg

Eller denna GF
Greubel-Forsey-Platinum-GMT-front-back.jpg

Mmm. Fattar, men att ha en GMT som graal? Teoretiskt kan alla lönearbetande i sverige knota ihop till en. Prioriteringar såklart.
Graal för mig är som Snömannen, eller loch ness. Något gäckande. Men jag har väl sett "excalibur" för många gånger ;)

iPhone | Tapatalk

Tja alla lönearbetande människor, som lever i en skokartong, tar bussen/cykeln till jobbet, inte skaffar barn eller åker på semester längre än till furuvik.

Förstår mycket väl att vissa har en GMT som graal, inte alltid det finns utrymme att i ett parförhållande att ha ett separat klocksparkonto på 50k. :)
Själv är jag student, men räknar självklart att bli rikare än farbror Joakim när jag är klar så det kommer inte att vara något problem! ;)

Det är super graalen. Ouppnåligt. Finns där nådigt väntande. Lär kosta bortemot 900 loppor tror jag.
avu2ery8.jpg

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Just nu en Rolex SUB, något som jag säkert kommer att köpa när det känns rätt. Tråkigt att ha en graal som man aldrig kommer att få. Små mål i livet, man byter helt enkelt graal eftersom. Easy.

Graal för mig måste nästan vara ouppnåelig då man annars kommer få en ny när den väl införskaffats. Min graal var en vintage Daytona. När den väl inskaffades blev det en Nautilus 3700 som fortfarande kittlar i tanken men skulle jag slå till och köpa en skulle Graalen garanterat bli någon annan.

Därför är det lika bra att ta i från tårna och säga något helt ouppnåeligt...för mig är Graalen en Patek Philippe 2499.

Brukar gå för ca 3milj och uppåt på auktion
pp2499.jpg

Eller en mer uppnåelig graal Nautilus 3700.
Provade en live i somras under semester i Rom.

7CF57D9A-BF8F-4B55-9FEF-544FD82DD9AE-368-00000066CB5C56AB_zps860d1adc.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Gillar klockor med lite historia så min Viggen är en klar favorit.En klocka med historia ger så mycket mer än en dyr sak som inhandlats ny, iaf enligt mig.

Annars om vi pratar dyra/ouppnåliga klockor så är Breguet 5237, Omega Speedmaster 2998 F.A.P., flightmaster 18K och Rolex milsub intressanta. Andra som vore roliga att äga är Patek 5970, ALS Datograph samt VC Patrimony Traditionnelle chronograph.

Rolex GMT 16758 i 18k, självklart med en tavla som har fått sig en fin patina, med original länk också
6wvTURc.jpg

Jaquet Droz Bird Minute Repeater.
Starta era högtalare innan ni tittar på videon.
Så magiskt vackert att man får tårar i ögonen.

Haha, är den där klockan på riktigt?! Jag förstår att den kostar huggorm och varje del är svarvad för hand etc... Men jäklar vad flummigt att vandra omkring med matande fåglar på armen... :)

Tillbaka
Topp