• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Jonulf

Audemars
2-Faktor
image.jpg

image.jpg
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Helt sjukt vad priserna Frogman har skjutit i höjden.

Ja det är helt galet, den på bilden är visserligen en mycket eftertraktad specialutgåva men även de vanliga modellerna är svindyra.

Vill man ha någon annan färgkombination än den vanliga svarta får man betala uppemot 10k på ebay och det är ändå modeller som släpptes i rätt stora mängder.
 

Andado

Omega
Finns en del men någon av dessa två är en dröm och att få vara första ägare till.
Hoppas att en vacker dag få chansen:)
image.jpg
image.jpg
 
C

China

Guest
Om drömmen går i uppfyllelse en dekorerad TB01-2 tourbillon från Beijing Watch Factory, jag har aldrig sett något liknande från någon annan tillverkare. Hantverk på hög nivå, som får många andra att skämmas.

xbssDHL.jpg



uVYAKpM.jpg


N8axEsi.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Cool China !
Både en och två timmar lagda på den klockan. Är det förbjudna staden vid kl12?, eller vad är det för tempel?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Såg att jag inte skrivit i denna tråd.

En vacker dag vill jag ha en Daytona 6263.
Provade en i Italien i somras och den kostade 22.000€
/j
 

Dr Stein

Cartier
Svårt att bara ha en graal. Om tre är det optimala antalet klockor bör målet kanske vara att ha tre likvärdiga graaler. Kanske visserligen förtar poängen lite (det finns ju bara en ursprunglig graal i legenden, och inte ens den tycks finnas.) Oavsett bör ju en graal vara något ouppnåeligt, inte något man enkelt kan köpa om man bara väljer att prioritera det. Å andra sidan är det ändå rätt få förunnat att enkelt kunna prioritera klockor för 50 - 80 k. För det krävs både ju deg och galenskap. Men för mig känns det graal-artat att kunna köpa tex någon av följande klockor till mig själv nästa gång jag fyller jämnt:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Heuer Monaco. Graal är väl en definitionsfråga men just nu, kommer utan tvekan ha råd med den när jag studerat klart vilket känns otroligt bra! (Antagligen tidigare)
 
Topp