• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

E.Z.

Panerai
Min graal är en Patek Philippe Nautilus. Även Calatravan är en graal men den tänkte jag mig först efter pensionen.

Men som tidigare talare sagt - graalen är bara en graal fram tills man äger den!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Min graal är att få en egendesignad klocka gjord av R W Smiths eller någon av dom andra stora urmakarna.
Vem skulle inte vilja det?
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Helt klart denna (Daytona 6263)...
bild.JPG

Fast denna växer dock mer och mer hos mig (Patek 5140) :eek: :
5140G-5.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag måste säga att min heliga graal är en släktklenod av något slag. Min morfars bror ägde ett flertal finare klockor som är på vift, jag hoppas verkligen att de kommer fram. Han var högt uppsatt inom vad som då var ett av Sveriges största företag så det kan vara några riktigt fina dinkor. :(
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Patek Phillippe Perpetual Calender Chronograph Ref 5270G, så vacker, så fulländad dock så dyr.... jaja vad är en bal på slottet?
1328558803033
 
Uppar den här tråden bara för det är kul att se hur många (ink mig själv) har hunnit köpa sin 'graal' på bara 2.5år, kul att se vilken prisnivå vissa låg på i klockväg för 2.5 år sedan mot idag, nästan skrämmande....

Själv hade jag AP Diver som min graal och den äger jag idag...
4C03C762-06B3-47FF-8D07-40D3E1EB5C34_zpshirkbyoh.jpg




En klocka som jag hoppas att äga en dag är denna...
10729205_981738531840637_1379426679_n.jpg
 
Nautilus är en grymt vacker klocka som bara blir bättre ju mer man ser den. Jag kan nog hålla med om att det är graalvarning på den :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Uppar den här tråden bara för det är kul att se hur många (ink mig själv) har hunnit köpa sin 'graal' på bara 2.5år, kul att se vilken prisnivå vissa låg på i klockväg för 2.5 år sedan mot idag, nästan skrämmande....
Ja, shit. Tyckte mm300 var svindyr för några år sedan. Man undrar ju vart detta ska sluta. :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag har alltid trott att en Grail klocka var ouppnåelig önske dröm som vid ett mirakel besannas i vaket tillstånd ;) I mitt tillfälle är det antagligen en Lange i platinum...
 
Topp