• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Alltid ett alternativ! Men inte så kul:D
Kanske får nån av dessa lämna då :(
IMG_0683.JPG

Stilen är en rolex, priset är för att det är en kopia.. Köpt något roligare för samma pengar typ Seiko.

Jag har en Rolex. min åsikt är att så länge namnet inte står på urtavlan så är det ingen "kopia", möjligen en homage. Oavsett så är det tråkigt när forum och individer blir för insnöade och missar det roliga med klockor och variationer. Just denna kommer bli en utmärkt beater när jag inte anväder min Rolex eller annan klocka. Ska sätta på detta camo strap från StrapCode, kommer bli gryyymt och jag är helnöjd!

22B22BBU57C2T08-XX.jpg

Inte för att jag gillar steinhart men vad fan är det som är kul med seiko? Dom kopierar lika mycket Rolex design
Jag är ingen Seiko fanboy så tycker inte de är jätteroliga. Har dock hellre ingen klocka alls på handleden än en Steinhart kopia.

Sen får du gärna visa mig en Seiko som är mer kopierad än dessa.

Seiko har sin datejustkopia för att nämna en, köp seiko eller Steinhart eller något annat vem bryr sig men att bara spy galla över Steinhart finner jag märkligt.

Har dock hellre ingen klocka alls på handleden än en Steinhart kopia.

Då är vi olika där, jag gillar alla klockor och snöar inte in så mycket på om dem är för lika varandra.
Klockor ska vara roligt, det blir för elitistisk och nördigt ibland på forum som detta.

Man måste dra gränsen någonstans, jag drar den vid klockor där namnet på den riktiga tillverkaren är kopierat på urtavlan. Till exempel klockor med Rolex tryckt på urtavlan som inte är tillverkade av Rolex.

Det finns mängder av klockor som påminner om varandra men ändå är älskade av många. Se till exempel Frederique Constant och Breguet nedan. Jag personligen tycker trots likheten att Frederique Constant är ett intressant märke och gör intressanta klockor.

Observera att dessa nedan bara är ett exempel av mängder, man målar in sig i ett hörn om man blir för strikt med vad som anses "ok".

15110963_10155543343772846_5895704340167258125_o.jpg

15181492_1203566416376297_785295744525903003_n.jpg

Senast ändrad:
Seiko har sin datejustkopia för att nämna en, köp seiko eller Steinhart eller något annat vem bryr sig men att bara spy galla över Steinhart finner jag märkligt.
Klart att många tillverkare lånar design av varandra men det är ju skillnad om det finns likheter eller raka kopior.

Lite som att köra en bil som ser exakt ut som en Porsche men det skulle stå en annan text på skölden på huven..

Visa gärna mig en bild på den där Seiko datejusten om det är en exakt kopia som just t.ex. Steinhart sysslar med. Är som sagt ingen Seiko expert och vet inte vilken modell det är.

Sen får folk köpa och göra vad de vill men personligen är det inget jag är imponerad över.

Det står nog mellan två väldigt olika Tudor-klockor för min del. Den som jag tänkte skulle bli min nästa klocka var en Tudor Pelagos (svart), men så kom självaste @jappdapi och visade mig Tudor 79260 som i mitt tycke är en fantastiskt fin klocka till ett otroligt pris.

Det står nog mellan två väldigt olika Tudor-klockor för min del. Den som jag tänkte skulle bli min nästa klocka var en Tudor Pelagos (svart), men så kom självaste @jappdapi och visade mig Tudor 79260 som i mitt tycke är en fantastiskt fin klocka till ett otroligt pris.

Vad roligt att du också gillade den! Eller hur??? Väldigt mycket för pengarna.

Tillbaka
Topp