• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Ruben

Rolex
Någon av dessa, frågan är vilken bara :bag::banghead:
IMG_0129.JPG
IMG_0274.JPG
IMG_0275.PNG
IMG_0276.JPG
IMG_0493.JPG
IMG_0277.JPG
IMG_0391.PNG
IMG_0494.JPG
IMG_0489.JPG
IMG_0490.JPG
IMG_0491.JPG
IMG_0492.JPG
IMG_0499.JPG
IMG_0279.JPG
IMG_0495.JPG
IMG_0496.JPG
IMG_0278.PNG
IMG_0497.JPG
IMG_0498.JPG
 
  • Like
Reactions: Man

wox

Omega
certina förmodligen, men varje gång jag tror jag har bestämt mig råkar jag på en annan modell och får börja om igen... kan bli en seiko också. eller kanske en otis.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5741.JPG
IMG_5920.JPG
IMG_1088.JPG

Försökte köpa dessa igår men ingen affär gick att avsluta. Första fick gå retur pga skada, andra var oprutbar och tredje bärgade skicka till Sverige.

Så nu har jag ingen aning om vad jag ska köpa. Känner mig allmänt knäckt.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Nästa klocka måste bli en Sjöö Sandström Royal Steel36! Suktat efter den sedan släppet, så nu söker jag med ljus och lykta efter en bättre begagnad vit eller svart.. :)
 
C

Coach

Guest
Nästa köp blir en Tag Heuer Autavia 2017 eller en gul Avenger ll Seawolf.
Eller båda 2 :D
 
C

Coach

Guest
Inväntar iof leverans på en Skyracer så den kanske räknas som nästa ;)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag vet inte. Är inne på en Seiko Samurai reissue.. eller en Tudor north flag.. eller nån Grand Seiko. Jag börjar lågt, sen sticker det iväg tills jag blir besvärad. Just nu vill jag bara ha en habil, vattentät klocka till sommaren.
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
16610, med lugholes, och SEL, samt utan att blivit polerad som en Silvervas från 1945.Finns äns den klockan
 
Senast ändrad:

P-vakten

Patek
2-Faktor
Velar mellan en Rolex 114060 eller S&S Royal Steel/Worldtimer.

IMG_1101.JPG
IMG_1103.JPG
IMG_1104.JPG

Nästa klocka måste bli en Sjöö Sandström Royal Steel36! Suktat efter den sedan släppet, så nu söker jag med ljus och lykta efter en bättre begagnad vit eller svart.. :)

Tudor BB i röd eller en Sjö Sandström Royal steel classic.
När det kommer till Sjöö Sandström Royal Steel 36mm så testade jag den i veckan. På bilden är den verkligen super trevlig och den champagne färgade tavlan är magisk. Tyvärr var den väldigt tunn vilket gjorde att den kändes ännu mindre än tex. en DJ eller Explorer. Jag var väldigt inne på att den skulle vara "the ultimate" beater ish. eller hur man nu kan uttrycka sig. Men tyvärr kommer den förmodligen inte få en plats hos mig :(

Med detta menar jag inte att den INTE skulle passa era preferenser utan detta är enbart min tolkning.
 
Topp