• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Ska det in nått nytt så är det Patek med månfas.
Annars kan det vara för min del ;).
/j
Nu har poletten ramlat ner. Det får bli en Nautilus 5726.
Spara, spara, sälja, byta...........
/j
12276755_1680095445536206_1299433057_n.jpg

Bilden hittad/stulen på det stora stora nätet.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Har en Patek 3800 i güld på ingång och ver redan att jag behöver en Rolex Day Date....eller..en Jaeger LeCoultre Reverso Grande GMT.
 

Lyfali

Cartier
När det kommer till Sjöö Sandström Royal Steel 36mm så testade jag den i veckan. På bilden är den verkligen super trevlig och den champagne färgade tavlan är magisk. Tyvärr var den väldigt tunn vilket gjorde att den kändes ännu mindre än tex. en DJ eller Explorer. Jag var väldigt inne på att den skulle vara "the ultimate" beater ish. eller hur man nu kan uttrycka sig. Men tyvärr kommer den förmodligen inte få en plats hos mig :(

Med detta menar jag inte att den INTE skulle passa era preferenser utan detta är enbart min tolkning.


Ja vi får se vad som händer, har 2 dykare i samlingen och för mig är det rätt enkelt att välja dykare, då jag gillar dykare väldigt mycket och är av den sportigare typen som person.

Har tänkt gå lite wild and crazy utanför min comfort zone, och det låg på royal steel, eller en tudor prince date eller en datejust. men vi får se.
 
Är själv ute efter en SGBX009, har hållt utkik väldigt länge nu. Försöker finna ngt mellan 10k - 20k intervallet.
 

HTran

Omega
Fick i måndags hem min Omega Speedmaster. Suktar nu efter Rolex Sub som bör landa om 2-3 månader. Därefter en dressad klocka, möjligtvis Datejust? Försöker intala mig själv att det sedan kommer räcka.
 

radius

Omega
Nästa köp lutar åt något att bära till kostym, lutar åt en master grande ultra thin date 1288420.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2017-06-19 kl. 12.07.45.png
    Skärmavbild 2017-06-19 kl. 12.07.45.png
    77 KB · Visningar: 68

TomGanks

Panerai
Omega Speedmaster Professional
Fråga är om man ska:
1) Gå på en ny (-005)
2) Vänta in den perfekta ifrån 1989 (ST 145.0022, Caliber 861, 4775xxxxx)
3) Köpa annan begagnad och ha tills den korrekta ifrån 1989 dyker upp
 
Omega Speedmaster Professional
Fråga är om man ska:
1) Gå på en ny (-005)
2) Vänta in den perfekta ifrån 1989 (ST 145.0022, Caliber 861, 4775xxxxx)
3) Köpa annan begagnad och ha tills den korrekta ifrån 1989 dyker upp
För mig låter det som att du är mest intresserad av 1989 varför jag tycler du ska vänta in den.
 
Själv vet jag inte vad jag vill ha. Jag har funderat på Omega SMP, Sinn, Tag Heuer och Breitling men har inte lyckats ta mig till någon butik för att klämma på dem än :)
 

Hamma

Omega
Lutar åt en Cartier Tank Solo. Behöver en allround-klocka som funkar i jobbsammanhang och som inte sliter sönder manchetterna på mina skjortor
 

LUFC

Cartier
2-Faktor
Förhoppningsvis en Landsort D2 om den går att få tag på. Men det är en bit bort än. Eller en Aqua Terra, eller något helt annat, det har jag lärt mig sen jag blev medlem här. Man kan aldrig va för säker på att man hittat klockan man vill ha. Eller behöver för den delen. Glad midsommar!
 

Snake

Omega
Jag är ute efter nåt mer dressat. Troligen en date just eller reverso. Problemet är att få loss pengar. Alternativet är såklart att sälja av nåt men jag är ingen flipper & har svårt att skiljas från ngt i min samling.
 
Topp