• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Gärna en sån här på armen när man brummar med Harleyn ;)
image.jpeg
 

Mekh

Omega
Det kliar rejält i köpnerverna men det finns så mycket att välja på, men inget som jag VERKLIGEN vill ha. Men just nu tittar jag på rolex submariner, datejust och JLC reverso. Ska bara läsa på mer om modellerna så får vi se om det blir en klocka till hösten om habegäret blir tillräckligt stort :)
 

Writer136

Panerai
Är riktigt sugen på seiko SNE437P1. Någon som har eller haft en sån?
Verkar ju vara en riktig bra quartz dykare o gillar solar konceptet.
Såg den på Klockmaster i Tyresö o den ser riktigt bra ut imho.
ladda ned.jpg
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
En Seiko skx009j påväg från Singapore i detta nu. Nästa blir en Rolex sub, antingen en senare 14060 eller 114060. Har lite struligt att gilla övergången från boetten till länken på 114060 men dess andra kvaliteter gentemot sin föregångare är inget att anmärka på.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
En Seiko skx009j påväg från Singapore i detta nu. Nästa blir en Rolex sub, antingen en senare 14060 eller 114060. Har lite struligt att gilla övergången från boetten till länken på 114060 men dess andra kvaliteter gentemot sin föregångare är inget att anmärka på.
Grattis! Helt rätt att välja J-modellen! Vad gäller övergång mellan boett till länk på SubC är det inte lika påtagligt i verkligheten jmf med bild. Se till att prova den hos AD nästa gång så du kan bilda dig en egen uppfattning. Har du övervägt 16600?
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Vill ha både en LV och en 116600, båda lite svåra att få tag i tyvärr, sen har jag för lite pengar :D
Men eventuellt att det kan bli en rotation om ett bra byte dyker upp på LVn..
Ser ut som att en BB Bronze är på G in iallafall till sommaren.
 

Chad

Rolex
En Seiko skx009j påväg från Singapore i detta nu. Nästa blir en Rolex sub, antingen en senare 14060 eller 114060. Har lite struligt att gilla övergången från boetten till länken på 114060 men dess andra kvaliteter gentemot sin föregångare är inget att anmärka på.

Haha! Samma här. Levereras inom 30 minuter enligt DHL. Vettetusen om jag tror på det.
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Grattis! Helt rätt att välja J-modellen! Vad gäller övergång mellan boett till länk på SubC är det inte lika påtagligt i verkligheten jmf med bild. Se till att prova den hos AD nästa gång så du kan bilda dig en egen uppfattning. Har du övervägt 16600?
Blir min första Seiko och just att det blev en J modell är att det känns som den "äkta" då den är Japan made. Blir intressant att se om man blir drabbad av seikofebern :) Var inne på en 16600 innan jag bestämde mig och köpte exp2 16570. Suget efter den symmetriska tavlan på subbarna är det som drar.
 

Chad

Rolex
Blir min första Seiko och just att det blev en J modell är att det känns som den "äkta" då den är Japan made. Blir intressant att se om man blir drabbad av seikofebern :) Var inne på en 16600 innan jag bestämde mig och köpte exp2 16570. Suget efter den symmetriska tavlan på subbarna är det som drar.

Samma igen! Redan sugen på att klicka hem en SARB017 :rolleyes:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Var säker ett tag, nu är jag inte det längre. Sambon har dragit ifrån i spartävlingen och köper jag något nu så hamnar jag ännu mer efter. Sen kan man fråga sig vad vi sparar till? Ja, det är ett ämne för en annan tråd, men inget speciellt egentligen.
Jag tror att nästa klocka blir en Rolex, antingen en Explorer 214270 eller något annat klassiskt - en vintage DJ eller möjligtvis en Submariner. Jag vet inte, jag vet inte heller varför riktigt. Har egentligen inget Rolexsug, men det känns kul att kanske skaffa en ändå.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Fy fan. Det värsta jag gjort är nog att få intresse för klockor... Jag skulle aldrig ha lyssnat på min kollega.
Det började med att jag sparade ihop 31k och köpte en rolle.. Nu har jag den och nu plockar jag från arvet från farsan för att köpa två klockor till..
Nä, nu får det räcka.............
Nästa klocka blir iaf en christopher ward och en speedmaster..
Speedmastern är väl lite polerad, men det gör inget. Tycker den är schysst i övrigt :)
5635141gross.jpg

Och här är warden..
c60-43ada2-svkk1-bo_fr.jpeg


Nu har jag alltså en kostymklocka, en kronograf och en dykare. Samlingen bör vara komplett.
Känns bra. Kan jag ge mig nu tro?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Fy fan. Det värsta jag gjort är nog att få intresse för klockor... Jag skulle aldrig ha lyssnat på min kollega.
Det började med att jag sparade ihop 31k och köpte en rolle.. Nu har jag den och nu plockar jag från arvet från farsan för att köpa två klockor till..
Nä, nu får det räcka.............
Nästa klocka blir iaf en christopher ward och en speedmaster..
Speedmastern är väl lite polerad, men det gör inget. Tycker den är schysst i övrigt :)
5635141gross.jpg

Och här är warden..
c60-43ada2-svkk1-bo_fr.jpeg


Nu har jag alltså en kostymklocka, en kronograf och en dykare. Samlingen bör vara komplett.
Känns bra. Kan jag ge mig nu tro?
Nä. Kanske för att du försöker fylla ett behov, eller checka av en lista. Ha inte bråttom, det är förmodligen en livslång passion du fått på halsen. Gläds istället, många har inte någon passion, eller pengarna att ge sig hän. :)
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Nä. Kanske för att du försöker fylla ett behov, eller checka av en lista. Ha inte bråttom, det är förmodligen en livslång passion du fått på halsen. Gläds istället, många har inte någon passion, eller pengarna att ge sig hän. :)

Ja, antagligen är det så.. men nu blir det att spara om det blir fler klockor.
 

Kai

Rolex
Har förstått att alla behöver ha en Speedmaster. Jag gillar ju Omega, vilket borde betyda att jag måste ha en Speedmaster. Originalet är lite för stor för mina 16 cm handleder. Tycker även den är lite tråkig till utseendet (risk för upplopp).
Omega visade ett gäng nya Speedmasters 38 mm stora på Baselworld.
Aldrig varit ett superfan av guld, men gillar guld/grön-kombon!
32423385002001.png

Tror dock jag slutligen satsar på nedan som är lite mer diskret och lite lättare att bära upp. Vi får se....
32432385002001.png
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Har förstått att alla behöver ha en Speedmaster. Jag gillar ju Omega, vilket borde betyda att jag måste ha en Speedmaster. Originalet är lite för stor för mina 16 cm handleder. Tycker även den är lite tråkig till utseendet (risk för upplopp).
Omega visade ett gäng nya Speedmasters 38 mm stora på Baselworld.
Aldrig varit ett superfan av guld, men gillar guld/grön-kombon!
32423385002001.png

Tror dock jag slutligen satsar på nedan som är lite mer diskret och lite lättare att bära upp. Vi får se....
32432385002001.png
sjukt snygga båda
 
  • Like
Reactions: Kai

Rulle

Audemars
Blir min första Seiko och just att det blev en J modell är att det känns som den "äkta" då den är Japan made. Blir intressant att se om man blir drabbad av seikofebern :) Var inne på en 16600 innan jag bestämde mig och köpte exp2 16570. Suget efter den symmetriska tavlan på subbarna är det som drar.
Vad jag har förstått så görs den i samma fabrik som K modellen ... men den är bara gjord för japanska marknaden !
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Vad jag har förstått så görs den i samma fabrik som K modellen ... men den är bara gjord för japanska marknaden !
J modellen säljes som made in Japan av bla creationwatches, men det debatteras friskt på forum vad som är skillnad om den ända skillnaden är vilken marknad K och J modellerna är tillverkade för. Blir intressant att se om det står Made in Japan på min inkommande J modell.
 

SVENUR

Omega
2-Faktor
Har förstått att alla behöver ha en Speedmaster. Jag gillar ju Omega, vilket borde betyda att jag måste ha en Speedmaster. Originalet är lite för stor för mina 16 cm handleder. Tycker även den är lite tråkig till utseendet (risk för upplopp).
Omega visade ett gäng nya Speedmasters 38 mm stora på Baselworld.
Aldrig varit ett superfan av guld, men gillar guld/grön-kombon!
32423385002001.png

Tror dock jag slutligen satsar på nedan som är lite mer diskret och lite lättare att bära upp. Vi får se....
32432385002001.png

Den gröna är ju helt fantastisk
 
  • Like
Reactions: Kai

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Skall till Idland ett par veckor i sommar. Kom fram till att min DJ var för dyr att gömma i bilen och för fin för att ta med bär man exempelvis barar i blå lagun (för er som i te provar är vattnet grumligt och mkt lavakanter som det är lätt att slå i). Funderade av och till och kom fram till att en matathon navigator var rätt val i måndags. @Mw79 la ut en senare på kvällen, och jag slog till. Är en länkkille men denna funkar tillsvidare. Praktiskt med gmt-ring när man lämnar svedala.
X-post.
IMG_0590.JPG


Gällande NÄSTA klocka tror jag det blir en panna.
 

Rulle

Audemars
Skall till Idland ett par veckor i sommar. Kom fram till att min DJ var för dyr att gömma i bilen och för fin för att ta med bär man exempelvis barar i blå lagun (för er som i te provar är vattnet grumligt och mkt lavakanter som det är lätt att slå i). Funderade av och till och kom fram till att en matathon navigator var rätt val i måndags. @Mw79 la ut en senare på kvällen, och jag slog till. Är en länkkille men denna funkar tillsvidare. Praktiskt med gmt-ring när man lämnar svedala.
X-post.
IMG_0590.JPG


Gällande NÄSTA klocka tror jag det blir en panna.

Ska bli kul å se den imorn !
100 eller 200m ?
 
Topp