• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Lite osäker men återkommer till ingenieur silberpfiel, så tror det blir min nr 4 i samlingen
image.jpeg

Väldigt inne på en explorer 1 att cementera i min ägo. Men vill inte gå över 36mm, och med de äldre länkarna känns det lite som ett nedköp (älskar claspen) när jag jämför med BB36an lr de nyare större referenserna ;(

Jag har alltid sneglat på en 116610LN. Jag har kollat på främst dressklockor från JLC, Cartier etc men mitt fokus skiftas så fort jag ser en Rolex Sub.. Har både formell som informell klädsel på jobbet. Tycker klockan är komplett på alla sätt och vis och det främsta med den är att den går att klä upp lika lätt som att klä ner den. Samt att dess robusthet tilltalar mig på ett sätt som en dressklocka inte gör, stor del då jag har ungefär > 19 cm omkret runt handleden. Nästa steg är att kunna motivera att unna mig själv klockan då jag aldrig haft en sådan utgift innan..

Långsiktigt blir det en speedmaster .005. Läste i tidigare inlägg om mål och jag har satt upp ett knepigt mål, nämligen att spara ihop till den genom att lägga över 50 spänn varje gång jag har med mig matlåda till jobbet :banghead: Får se om jag lyckas hålla mig :shifty:

Långsiktigt blir det en speedmaster .005. Läste i tidigare inlägg om mål och jag har satt upp ett knepigt mål, nämligen att spara ihop till den genom att lägga över 50 spänn varje gång jag har med mig matlåda till jobbet :banghead: Får se om jag lyckas hålla mig :shifty:
Du kan också 'börja röka' 1 paket cigg om dagen. Fast istället för att köpa paketet så lägger du 100 spänn till sidan varje dag. Till slut är du välbärgad !

Näst på tur är en blå Tudor sub 79090 och en Cartier Tank Solo på skinnarmband. Att hitta en bra blå 79090 har visat sig vara inte så lätt. :(

Tillbaka
Topp