• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Omega87

Rolex
Kikade på båda referenserna idag. Helt klart 005:an som gäller. Satt lika bra på handleden som jag hoppades också. Nu är det bara att besluta om jag ska lägga en beställning hos Rob E. eller ej :rolleyes:

Bra val! :) Japp, samma här! Funderar på att sälja av en del klockor för att finansiera köpet. Känns bäst så. Kommer ju bli den man använder mestadels :D
Har mejlat dem så får se vilket som blir nästa steg! :p
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Hej,
Jag har beslutsångest om första inköpet 2018. Jag väljer mellan en Breitling Navitimer 01, Zenith El Primero 36000 och en Cartier Santos XL i guld/stål/läder. Alla är lätt begagnade. Jag har aldrig ägt en Breitling eller Zenith men har en Cartier Santos 100 XL i stål/gummi. Nu gillar jag guld i kombination med brunt läder och drömklockan är en Daytona 16518.

Bilder på utmanarna om 2018 års första klocka:
navitimer 01.png


Zenith.jpg


Cartier-Santos-100-watch-1.jpg


Och bild på drömklockan:

Rolex-Daytona-16518.jpg


Råd och tips om de olika alternativet emottages tacksamt!

mvh Jonas
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Hej,
Jag har beslutsångest om första inköpet 2018. Jag väljer mellan en Breitling Navitimer 01, Zenith El Primero 36000 och en Cartier Santos XL i guld/stål/läder. Alla är lätt begagnade. Jag har aldrig ägt en Breitling eller Zenith men har en Cartier Santos 100 XL i stål/gummi. Nu gillar jag guld i kombination med brunt läder och drömklockan är en Daytona 16518.

Bilder på utmanarna om 2018 års första klocka:
navitimer 01.png


Zenith.jpg


Cartier-Santos-100-watch-1.jpg


Och bild på drömklockan:

Rolex-Daytona-16518.jpg


Råd och tips om de olika alternativet emottages tacksamt!

mvh Jonas
Det är något med el primeron som bara skriker "I'm a watch guy" -vilket är positivt!
En helt fantastisk klocka som bland vanliga människor kommer gå under radarn, bara klockintresserade vet vad du bär (och du kommer få otroligt mycket cred för det).
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tack! :) Så 42 400 - 25% = 31 800 kr? Har mejlat dem för några dagar sedan men ej fått svar ännu.

Bra val! :) Japp, samma här! Funderar på att sälja av en del klockor för att finansiera köpet. Känns bäst så. Kommer ju bli den man använder mestadels :D
Har mejlat dem så får se vilket som blir nästa steg! :p

Jag maila de oxå först och väntade kanske 3 dagar utan svar. Då ringde jag istället. Fixade beställningen över telefon, fick sen bekräftelse på email och förde sen över handpenningen. Nu sitter jag o väntar på att åka hem:
OmegaAT-01.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Känns som om en Hulk ligger nära till hands som nästa ur. Den har upptagit stor del av tankeverksamheten på senaste.
 

Omega87

Rolex
Hej,
Jag har beslutsångest om första inköpet 2018. Jag väljer mellan en Breitling Navitimer 01, Zenith El Primero 36000 och en Cartier Santos XL i guld/stål/läder. Alla är lätt begagnade. Jag har aldrig ägt en Breitling eller Zenith men har en Cartier Santos 100 XL i stål/gummi. Nu gillar jag guld i kombination med brunt läder och drömklockan är en Daytona 16518.

Bilder på utmanarna om 2018 års första klocka:
navitimer 01.png


Zenith.jpg


Cartier-Santos-100-watch-1.jpg


Och bild på drömklockan:

Rolex-Daytona-16518.jpg


Råd och tips om de olika alternativet emottages tacksamt!

mvh Jonas


Det var riktigt svårt! :D Jag tokgillar Zenith El Primero 36000. Tycker absolut den är en fullträff när det kommer till utförande, design, strl etc. Navitimern är ju en klassiker men tycker den börjar bli tråkig. Har aldrig gillat Cartier...
 

Omega87

Rolex
Jag maila de oxå först och väntade kanske 3 dagar utan svar. Då ringde jag istället. Fixade beställningen över telefon, fick sen bekräftelse på email och förde sen över handpenningen. Nu sitter jag o väntar på att åka hem:
OmegaAT-01.jpg

Härligt! Jag har skickat följande frågor till Rob:

"Hur fungerar köp? Vad ingår förutom full set? Försäkring etc.
Eventuell väntetid? Övriga villkor. Bor i södra Skåne finns möjlighet till leverans?"

Något som du kanske kan svara på? Eller någon annan för den delen.
Hur sor är handpenningen?

Största kruxet för mig är att jag bor utanför Malmö, ca 2 mil. Kan såklart flyga upp och hämta ut den med lite framförhållning.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Härligt! Jag har skickat följande frågor till Rob:

"Hur fungerar köp? Vad ingår förutom full set? Försäkring etc.
Eventuell väntetid? Övriga villkor. Bor i södra Skåne finns möjlighet till leverans?"

Något som du kanske kan svara på? Eller någon annan för den delen.
Hur sor är handpenningen?

Största kruxet för mig är att jag bor utanför Malmö, ca 2 mil. Kan såklart flyga upp och hämta ut den med lite framförhållning.

Det är väl inte ngt mer än just full set som ingår, kortning av länk förståss om man är där.

Väntetiden var förvånansvärt kort, förde över handpenning på tisdag, hämtade idag.

Handpenningen var förvånansvärt stor, typ 30%, hade föreställt mig att den skulle va 10%, men spelade ingen större roll då jag visste att jag skulle ha klockan.

De erbjöd oxå att skicka klockan utan problem om man inte vill åka o hämta den själv, men det ville jag... :)

Kort o gott helnöjd med allt.
 

Omega87

Rolex
Det är väl inte ngt mer än just full set som ingår, kortning av länk förståss om man är där.

Väntetiden var förvånansvärt kort, förde över handpenning på tisdag, hämtade idag.

Handpenningen var förvånansvärt stor, typ 30%, hade föreställt mig att den skulle va 10%, men spelade ingen större roll då jag visste att jag skulle ha klockan.

De erbjöd oxå att skicka klockan utan problem om man inte vill åka o hämta den själv, men det ville jag... :)

Kort o gott helnöjd med allt.

Tack så mycket för svar! :) Tänkte om t.ex. 1 års försäkring ingick som det gör t.ex. hos Huke i Malmö vid köpa av Omega. Men det är spelar ju ingen stor roll när rabatten är så extremt bra. Den var stor ja, men som du säger så är man bombsäker så är det ju lugnt. Jag velar lite fortfarande, vet inte varför... :D
 

leiden

Rolex
Kände att det fattades en riktig beater så när jag vaknade i morse så gick jag in på Prisjakt, sökte upp klockan jag hade i tankarna, hittade den billigt hos Klockia, såg att det var sista exemplaret på lager, så jag klickade hem den :)

Casio 5600bb
New-CASIO-G-SHOCK-Solid-Colors-DW-5600BB-1JF-Mens-Watch-_1.jpg

(lånad bild)

Det var årets sista köp :p
 

GWD

Panerai
Hej,
Jag har beslutsångest om första inköpet 2018. Jag väljer mellan en Breitling Navitimer 01, Zenith El Primero 36000 och en Cartier Santos XL i guld/stål/läder. Alla är lätt begagnade. Jag har aldrig ägt en Breitling eller Zenith men har en Cartier Santos 100 XL i stål/gummi. Nu gillar jag guld i kombination med brunt läder och drömklockan är en Daytona 16518.

Bilder på utmanarna om 2018 års första klocka:
navitimer 01.png


Zenith.jpg


Cartier-Santos-100-watch-1.jpg


Och bild på drömklockan:

Rolex-Daytona-16518.jpg


Råd och tips om de olika alternativet emottages tacksamt!

mvh Jonas
Navitimern såklart. Grymt snygg klocka. Kommer själv att köpa en någon gång, helst då i guld och limiterad.
 

Leif

Cartier
Efter att graal nr 1 är inhandlad under 2017, en Lange 1, ref 191.032 så får jag försöka lova mig graal 2 under 2018. Även den en Lange men nu i ett par prisklasser högre. En Lange double split ref. 404.032.
Dra mig i benet säger jag. Detta är klockan för 2018.
1054_1099_a._lange_amp_sohne__404.032.jpg

Video på skönheten
Min klocka att införskaffa under 2018.
 
Senast ändrad:

Bjornvon

Omega
Troligtvis en Omega Seamaster 300m Co-Axial. Svart utan vågorna :omega::p. Vilken Omega Seamaster 300m tycker ni är mest elegant? Velar lite halvt mellan svart och blå!
 

Sputniq

Panerai
Efter att graal nr 1 är inhandlad under 2017, en Lange 1, ref 191.032 så får jag försöka lova mig graal 2 under 2018. Även den en Lange men nu i ett par prisklasser högre. En Lange double split ref. 404.032.
Dra mig i benet säger jag. Detta är klockan för 2018.
1054_1099_a._lange_amp_sohne__404.032.jpg

Video på skönheten
Min klocka att införskaffa under 2018.

Makalös klocka, usel video ;)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
EAFFACCD-3ECA-4ECE-B1DB-8886362E48BD.jpeg
CB5A9A93-9234-410E-9EAE-F56F0414DE3E.jpeg
854AE7BD-A415-4ACA-80A0-1699C8B5A927.jpeg
7D3867D3-97CC-4E37-ADB9-4E2C1ABF6FDF.jpeg
0ADE399D-0FD7-4B03-B8BC-5843DDFCC668.jpeg
869C8734-058B-42D9-A245-595645E20769.jpeg
Nästa blir nog en Seiko SBDC053 alternativt en SBBN035 beater när jag åker till Japan i januari, sen blir det svårare....

Antingen behålla min Tudor bb36 som jag gillar och köpa en speedy 005 eller kanske en FOIS. Annars sälja bb36 och köpa en datejust 36mm, blå på oyster alternativt en explorer etta 39mm.

Hmmm... väntar till jag bestämt mig helt
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hade vart kul att se i verkligheten och få klämma på en Bertolucci.
Annars är LV alltid aktuellt :)
 
Senast ändrad:
Topp