• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Rulle

Audemars
Screenshot_20171220-212601.png
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tror att min nästa blir en DJ 41, oklart vilket utförande dock. Det blir ett perfekt komplement till min 16610.
 

akcolk

Breitling
Med största sannolikhet en Omega Spedmaster med hesalit. Måste bara pröva klockan på handleden och se så att den är så bra som jag tänker att den är :angel:
 

Omega87

Rolex
Det är den! :) Har prövat den 3-4 gånger senast i Omegabutiken i Prague. Här dock från Bergströms i Malmö. Där ser man tydligen även den gråa ringen på safirmodellen. Tycker den förstör enkelheten och det snygga med Speedyn. Tänkte köpa den när jag fyllde 30 i maj men annat kom emellan. Satsar nog på en begagnad ändå.

IMG_20170412_013902_829.jpg


DSC_0599.JPG
 

akcolk

Breitling
Det är den! :) Har prövat den 3-4 gånger senast i Omegabutiken i Prague. Här dock från Bergströms i Malmö. Där ser man tydligen även den gråa ringen på safirmodellen. Tycker den förstör enkelheten och det snygga med Speedyn. Tänkte köpa den när jag fyllde 30 i maj men annat kom emellan. Satsar nog på en begagnad ändå.

IMG_20170412_013902_829.jpg


DSC_0599.JPG

Kul med bild på båda versionerna bredvid varandra! Som du säger så ger hesaliten ett bättre helhetsintryck :)

Får se om det blir nytt eller begagnat för mig. Rob har ju bra rabatt nu under december men då blir det hyfsat snabba ryck att ta beslut om man ska beställa en där.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Kul med bild på båda versionerna bredvid varandra! Som du säger så ger hesaliten ett bättre helhetsintryck :)

Får se om det blir nytt eller begagnat för mig. Rob har ju bra rabatt nu under december men då blir det hyfsat snabba ryck att ta beslut om man ska beställa en där.
Ja vet man vad man ska ha är det bara att ringa och beställa, jag gjorde det för ngra dagar sedan, inga konstigheter de ville ha handpenning bara.
 
P

Philippe Stern

Guest
Det är den! :) Har prövat den 3-4 gånger senast i Omegabutiken i Prague. Här dock från Bergströms i Malmö. Där ser man tydligen även den gråa ringen på safirmodellen. Tycker den förstör enkelheten och det snygga med Speedyn. Tänkte köpa den när jag fyllde 30 i maj men annat kom emellan. Satsar nog på en begagnad ändå.

IMG_20170412_013902_829.jpg


DSC_0599.JPG
Zzzz
 

jwh

Omega
Svårt att bestämma mig tack vare detta forum..
Var helt bombsäker på Panerai Luminor Power Reserve Automatic Acciaio, eller en Panerai Luminor Submersible.
Nu har jag börjat titta på en IWC Pilot "Top Gun" och även en Omega Speedmaster "Dark side of the moon". Så jag är allt utom bombsäker.. Någon som har idéer eller tips?
 

Omega87

Rolex
Kul med bild på båda versionerna bredvid varandra! Som du säger så ger hesaliten ett bättre helhetsintryck :)

Får se om det blir nytt eller begagnat för mig. Rob har ju bra rabatt nu under december men då blir det hyfsat snabba ryck att ta beslut om man ska beställa en där.

Kunde inte bestämma mig i somras när jag var hos Bergströms så tog ett foto med båda och gick hem och funderade. Ganska effektivt! :)
Tycker du skall köpa en ;)
 

Jazzkatten

Cartier
Navitimer (V)
Speedmaster Pro (V)
Submariner(V)
Den kungliga eken dykare på länk/ eller rubberclad ( )"2018"
Big Papa 5980 ( ) "Framtiden"
 

akcolk

Breitling
Kunde inte bestämma mig i somras när jag var hos Bergströms så tog ett foto med båda och gick hem och funderade. Ganska effektivt! :)
Tycker du skall köpa en ;)
Kikade på båda referenserna idag. Helt klart 005:an som gäller. Satt lika bra på handleden som jag hoppades också. Nu är det bara att besluta om jag ska lägga en beställning hos Rob E. eller ej :rolleyes:
 
Topp