• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Var och klämde på IWC Mark XVIII Le Petit Prince och blev positivt överraskad - kanske får bli en sån framöver...
IMG_0180.JPG
Länken till den lyfter hela klockan flera meter upp i luften. Det är en speciell länk till just den tavlan med polerade och borstade länkar.

Kan du inte utveckla lite?
Själv tycker jag att oyster-länken gifter sig bättre med den släta ringen än den räfflade. Sedan blir klockan betydligt sportigare medan jubilée-länken ger en mer dressad look. Enligt många på forumet har jag fått uppfattningen att jubilée-länken är otroligt skön att bära, samtidigt som oyster-länken har micro-justering som kan möjliggöra en bättre passform (dock inte nödvändigtvis). Ytterst handlar det givetvis om personliga preferenser. :)

Efter att ha inhandlat en Seiko 6138 och en JLC i 14k så är det köpstopp ett tag. Ska snarare försöka sälja av en del mög som bara ligger och skräpar!
Annars har jag span på en Memovox, och vill fortfarande ha en Grand Seiko eller King Seiko.

Som nykläckt medlem här i ks köpte jag min första "finare" klocka av en annan medlem i augusti. En nomos Orion Weiss. Mycket nöjd. Nästa klocka jag nu ställer in siktet på blir en Omega Aqua Terra med blå tavla som ska bli min förlovningsklocka. Inte bara tjejen som ska få bling vid förlovning tycker jag! Svårt att bestämma mig för 38,5 eller 41,5mm dock på min 18cm handled. Var inne hos AD och provade och de tyckte 41 satt bättre så lutar åt den.

En till nyanländ här:)
Nästa klocka är nyligen beställd från Tyskland.
Laco Monte Carlo. Fliegerchrono med Valjoux 7750. Denna köptes som substitut för min Omega Seamaster Chrono med Piguetverk som blev saltvattenskadad i somras och nu får vård i Schweiz.

Future plans:
Laco Flieger. Nyproducerad. B-Uhr 45mm. Ej på det klara med om jag ska gå med automat eller handjagat.
Laco B-Uhr. WWII. 55mm handjagat duroweverk.
Heuer Montreal. Sent -70 tal med Valjoux 7750.
Lemania Chrono. Sent -70 tal med Lemania 5100.
Nivada Chronoking. Sent -70 tal.
Omega Speedmaster. Sent -70 tal med Lemania automatverk.
Omega Seamaster. -70 tal med Lemania automatverk.
Rolex Deep Sea, Ulysse, Audemars, Vacheron, mfl nya modeller.

Nu har jag nog radat upp vad plånboken klarar de närmaste 10 åren... :)

Daniel

Instämmer med ovan talare, någon svart Breitling.

Jag är riktigt sugen på en Skyracer, finns ett par nya på C24 för cirka 15000 nu. Känns nästan konstigt billigt då de flesta svenska AD tar 19-20000?

Instämmer med ovan talare, någon svart Breitling.

Jag är riktigt sugen på en Skyracer, finns ett par nya på C24 för cirka 15000 nu. Känns nästan konstigt billigt då de flesta svenska AD tar 19-20000?

Du får väl lägga på en tusing för leveransen / Trusted Checkout. Har du provat att pruta lite med nån AD?

Nästa klocka blir definitivt en Rolex sub hulk.
Kommer nog aldrig tröttna på den grymt snygga gröna färgen, men det är jag uppenbarligen inte ensam om

Hulken är en het kandidat, även om drömmen vore en stålvariant på den blå 116619LB. Gillar lite färg:). Skulle jag gå på klassiskt "tråksvart" så är det nya sea-dweller (126600) som lockar. Konservativ och tycker en rolle ska ha datumbubbla!

Tillbaka
Topp