• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Bas

Patek
Beställt både batman och speedy? Bra start på året!
Batman hämtade jag i torsdags och avslutade 2017 med en Hulk :) När Speedyn kommer in så borde jag vara nöjd hela 2018! Fantastiska klockor!
27AA511B-175D-4AC1-A0F0-940869FC5E54.jpeg
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Skall anlända på tisdag, om inget oförutsett inträffar. Ingen märkvärdigt, mest en ersättning för min tidigare Orient Bambino.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Browsar internätet just nu för att hitta nästa klocka :) Håller jag på att sälja alla klockor jag har och kommer använda min Fenix 5X sportklocka tills jag hittat nya "lyx"klockan. Tar gärna emot tips, runt 10-30K! Både nytt eller begagnat!
 

Headspeed

Omega
Efter många års funderingar har jag nått konsensus - Submariner går jag igång på!! Blir en grön kompis 2018 som komplement till min befintliga 114060
 

ajohansson8

Breitling
Är väldigt sugen på denna, en Timex Marlin 1960 reissue! Har nyligen börjat intressera mig för klockor och har sedan tidigare en Seiko SKX013 och en Timex Waterbury Red Wing och skulle vilja komplettera dessa med en dressigare klocka!
timex-Marlin-header.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Är på jakt efter en 50-tals Omega Seamaster. Dock har jag surfat lite väl på klocksnack på sistone och fastnat även för Seiko SARB017 samt Tudor Prince Oysterdate från 60-talet.....

Får göra en prioriteringsordning helt enkelt :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
EAFFACCD-3ECA-4ECE-B1DB-8886362E48BD.jpeg
CB5A9A93-9234-410E-9EAE-F56F0414DE3E.jpeg
854AE7BD-A415-4ACA-80A0-1699C8B5A927.jpeg
7D3867D3-97CC-4E37-ADB9-4E2C1ABF6FDF.jpeg
0ADE399D-0FD7-4B03-B8BC-5843DDFCC668.jpeg
869C8734-058B-42D9-A245-595645E20769.jpeg
Nästa blir nog en Seiko SBDC053 alternativt en SBBN035 beater när jag åker till Japan i januari, sen blir det svårare....

Antingen behålla min Tudor bb36 som jag gillar och köpa en speedy 005 eller kanske en FOIS. Annars sälja bb36 och köpa en datejust 36mm, blå på oyster alternativt en explorer etta 39mm.

Hmmm... väntar till jag bestämt mig helt
Har själv en 214270, den är grym.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Är väldigt sugen på denna, en Timex Marlin 1960 reissue! Har nyligen börjat intressera mig för klockor och har sedan tidigare en Seiko SKX013 och en Timex Waterbury Red Wing och skulle vilja komplettera dessa med en dressigare klocka!
timex-Marlin-header.jpg
Den verkar vara grym! Ligger en ute på forumtes köp & sälj avdelning för 1500kr
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Om du vill ha någon utomståendes syn på saken, skulle jag absolut (sub i all ära) ändå sålt Suben och köpt POn och Exp2 !!
Tanken finns ju där, men jag är väldigt kluven.
Grejen är den att pga mitt jobb kan jag inte använda någon av dessa klockor dagligen utan har en beater för det..
Därför har jag endast en lite dyrare finklocka, som används kvällar och helger! tror att om jag haft två "finklockor" kommer jag ha svårt för att använda dessa "tillräckligt" och hade nog kännt att den ena blivit liggandes för mycket.
Dessutom är ju subben alldeles underbar, både utseénde-mässigt samt att bära!

Men man vet aldrig, får se vad som händer! det är ju två riktigt fina pjäser :)
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Tanken finns ju där, men jag är väldigt kluven.
Grejen är den att pga mitt jobb kan jag inte använda någon av dessa klockor dagligen utan har en beater för det..
Därför har jag endast en lite dyrare finklocka, som används kvällar och helger! tror att om jag haft två "finklockor" kommer jag ha svårt för att använda dessa "tillräckligt" och hade nog kännt att den ena blivit liggandes för mycket.
Dessutom är ju subben alldeles underbar, både utseénde-mässigt samt att bära!

Men man vet aldrig, får se vad som händer! det är ju två riktigt fina pjäser :)
Okej förstår! Ja isåfall verkar det som att suben har sin plats i din samling ändå!
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Två nya på ingång. Har velat testa Certina ett tag då jag hört att deras länkar ska vara grymma och att jag ville ha en med silvrig urtavla. Och en Cocktail Time också... för det är ju gott med drinkar :)


C029.407.11.031.00.jpg
SRPB43-2.jpg
 
Topp