• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

FredrikO

Omega
Antingen gå den snabba sniksvängen på en SARB033 eller den riktiga vägen, en Datejust eller Explorer... Absolut mest sugen på en Rolex, den som lever får se.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Oj. Ja, en själv sitter ju och dregglar efter en massa skoj för tillfället. Lite sugen på att drämma till med en Seiko sarb065 Cocktail nu på en gång. Annars har jag (som vanligt med jämna mellanrum) drunknat i Junghans Chrono vit tavlandesignad Max Bill.

le9cpkwavmgz.jpg


img-junghans-chronoscope-05.jpg


Sen ligger ju alltid en Speedy alltid och gnager varje tisdag. En krämig mysSpeedy... mmmmmm....

1fcccfe0e95668367b8363011d94153c--omega-speedmaster-originals.jpg


Problemet är dilemmat att jag inte ser användningsområdet för klockor med dåligt vattenskydd i mitt liv. Speciellt inte sådana som kostar en slant. Får försöka bli kostymnisse. Det skulle lösa allt! :)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En Breitling crosswind 18k på onsdag och en Tudor Hydronaut TT innan veckans slut kan man hoppas.
Ja januari går snart till historien som min klocktätaste månad :)
Men vad gör det bara att hålla tiden ;)
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Den är riktigt bra! Haft en likadan och ångrar att jag flippa den! Men den kommer nog tillbaka i framtiden. Länken är antigen hatad eller älskad, jag tyckte den var okej, men SMPc med ett Bond nato är riktigt bra!
konstiga ar att man haft det mesta, men just ej den , du som ar Speedy man, idag fick jag klamma pa en pre moonwatch, som skulle saljas for runt 120, sag for javlig ut - men historian..
 

Bas

Patek
konstiga ar att man haft det mesta, men just ej den , du som ar Speedy man, idag fick jag klamma pa en pre moonwatch, som skulle saljas for runt 120, sag for javlig ut - men historian..

Du kommer garanterat vara nöjd!
Pre Moonwatch är inget att leka med men personligen skulle jag aldrig kunna lägga 120k på en så gammal klocka oavsett historia för jag är ingen vintage man egentligen. Men släpper han den för 50k så hugger jag ;)
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Du kommer garanterat vara nöjd!
Pre Moonwatch är inget att leka med men personligen skulle jag aldrig kunna lägga 120k på en så gammal klocka oavsett historia för jag är ingen vintage man egentligen. Men släpper han den för 50k så hugger jag ;)
samma har, for 120k kan man kopa mkt roligt, jag koper nya el nyservade, enklast sa....
 
  • Like
Reactions: Bas

Omega87

Rolex
Redan sugen efter nytt. Inget att ersätta Speedyn såklart (!) men komplementera med den. Har aldrig gillat Rolex Explorer men den har växt lite på senare. Prövade en 214270 hos Nymans med en väldigt trevlig och behjälplig kille. Tycker dock 39 mm är för stort så har börjat leta efter en 114270 då 36 mm är idealiskt. Har dock svårt att släppa min största favorit datejust 116234. Svårt detta :(
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Redan sugen efter nytt. Inget att ersätta Speedyn såklart (!) men komplementera med den. Har aldrig gillat Rolex Explorer men den har växt lite på senare. Prövade en 214270 hos Nymans med en väldigt trevlig och behjälplig kille. Tycker dock 39 mm är för stort så har börjat leta efter en 114270 då 36 mm är idealiskt. Har dock svårt att släppa min största favorit datejust 116234. Svårt detta :(
DJ blir ju en fin kombo tsm med Speedy. Dress och sport. Även om Explorer är en Alleskönner är den fortfarande rätt så sportig.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Börjar återigen irritera mig på att Submariner trasar sönder tygkanten på manschetten så det kanske är dags att göra sig av med den. Det svåra är ju bara att hitta ett alternativ i ungefär samma prisklass :arghh:
 
Topp