Dnyman
Basic
Förstår vad du ser i den
Röd Tudor Black bay lutar det mot!
Har samma på min önskelista för nästa klocka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår vad du ser i den
lögnNästa klocka blir en Rolex 116500 med vit urtavla som borde komma in denna månad enligt AD
Sant, blev en 116610LV igår faktiskt. Daytona får bli andra klockan
Börjar sukta efter en GO chronograf
Gjorde precis samma sak! Väntar på att få hem en GMT årsklocka as we speak!Troligtvis en årsklocka, lutar mot en rolex GMT Pepsi.. Jubilee eller Oyster är frågan
Mycket bra val, inväntar bilder i tråden "vad gör du och din klocka nu"Den är jävligt snygg!
Är väldigt nöjd med min sub, men skulle ändå vilja prova dessa två!
Vet att jag en gång sa reverso men det blev en DJ istället så nu får jag väl säga reverso igen.
Har en IWC 3521 på ingång. Håller med om vad du skriver. Känns som man får mycket klocka för pengarna. Datum hade jag gärna sluppigt men med vit tavla ser det bättre ut än med en mörk. 34 mm är i minsta laget och gjort att jag tvekat, men jag tror att den integrerade länken gör att den bärs större. Förhoppningsvis mer som 36 mm. Den senaste Genta Ingyn på 40 mm var i alla fall på tok för stor för mig.Inte mycket talar för en ny klocka när jag tittar på kontot, men jag har hittat en del riktigt kul kandidater på sistone.
Sen Swatch Group köpte både Glashütte Original och Union Glashütte har Union fått hålla sig till ETA-urverk och oftast priser mellan 10 och 30 tusen. I samband med 125-årsfirandet av Johannes Dürrsteins grundande av Union i Glashütte har man tagit fram en manuell kaliber, byggd på en 7750 om jag förstått saken rätt. Jubileumsklockan har Glashütte stripes på 3/4-brygga, 60h gångreserv med mätare, emaljaktig lackerad urtavla, 100m vattentäthet, 41mm/12mm och allmänt Glashüttig i stilen.
Inte ett fan av datumfönstret, särskilt på en manuell klocka men den lockar kraftigt ändå. 2350€.
Armand Nicolet HS2
Jump hour med sekunder på egen skiva. AN verkar inte kända för hög finish direkt, utan mer för ganska höga priser och att de dumpas för betydligt mindre pengar genom alla möjliga sortera återförsäljare. Det här är en av modellerna som åtminstone verkar vara ett mer ambitiöst projekt, och visst gör den sig väldigt bra på bild?
100m vattentäthet. 43mm/13mm. Går att hitta ny för mellan 30-40 tusen.
IWC Ingenieur 3521
Den Genta-designade Ingenieur SL Automatic 1832 som skjutit i taket prismässigt på beg-marknaden ersattes av bl a den här modellen med lägre krav på att stå emot magnetfält. 3521 är "bara" i klass med en Milgauss, men visst är den snygg? Finns i många olika utföranden och här tycker jag att two-tone ser ut att funka fint!
Endast 8,8mm tjock, 120m vattentäthet, motstår ca 1000 gauss. Gentig design med nautilusaktig länk. Beg-priser omkring 25 tusen.
Nackdelar: blott 34mm i diameter och datumkomplikation
Såhär har jag alltså samlat vidare i huvet. Det får duga så tills vidare. Är supernöjd med min Pequignet och min lilla vintagesamling.
Åh! Gratulerar!Har en IWC 3521 på ingång. Håller med om vad du skriver. Känns som man får mycket klocka för pengarna. Datum hade jag gärna sluppigt men med vit tavla ser det bättre ut än med en mörk. 34 mm är i minsta laget och gjort att jag tvekat, men jag tror att den integrerade länken gör att den bärs större. Förhoppningsvis mer som 36 mm. Den senaste Genta Ingyn på 40 mm var i alla fall på tok för stor för mig.
Nej inte sett modellen i verkligheten så det blir en chansning.Åh! Gratulerar!
Har du sett både de svart- och vittavlade i verkligheten? För mig lockar vittavlad med guldring kanske mest, men jag har inte kommit i kontakt med någon av dem.
Det kommer ut med ganska jämna mellanrum.Börjat snegla seriöst på Explorer I 114270.
Känns viss ovilja att leta på chrono24. Har någon uppfattning om hur ofta dyker de upp på Köp/sälj för runt 35-40k?
Spanade in denna, men är tyvärr redan såld. Står i annonsen men inte i rubrikenDet kommer ut med ganska jämna mellanrum.
Tror till och med det ligger någon ute nu.