• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Nej inte sett modellen i verkligheten så det blir en chansning.
Var ute efter en vittavlad eftersom det saknas i samlingen. Tycker oxå som sagt var att det funkar bäst ihop med datumfönstret.
Guldring blir för mycket guld för mig, men visarna är gulguldfärgade vilket jag tycker är en schyst detalj och ökar läsbarheten på en vit tavla.

Sååå.. vad tycker du nu när du fått hem den lille? :)
db8a915b-b0ad-4286-852f-7e39dcad8428-jpeg.787104

...också vill jag se fler handledsfoton! Vad har du för mått på den där handleden?

Senast ändrad:
Sååå.. vad tycker du nu när du fått hem den lille? :)
db8a915b-b0ad-4286-852f-7e39dcad8428-jpeg.787104

...också vill jag se fler handledsfoton! Vad har du för mått på den där handleden?
Den lirar om man inte har fobier mot mindre klockor. I den bästa av värdar hade den gärna fått vara 36 mm. 34 är egentligen lite litet för en sportklocka. Den integrerade länken gör dock att den bärs något större än 34. Inbillar mig också att en ljus tavla ser större ut än en mörk.
Gillar utseendet och den vita tavlan. Köpt den primärt som en sommarklocka och som sådan känns den perfekt. Extra plus för de guldfärgade indexen och visarna som ökar läsbarheten och ger lite mer karaktär åt tavlan.
Jag har 17 cm handleder som mäter ca 5,5 rakt över. Ska lägga upp lite fler bilder vad det lider. Taggar dig :)

Den lirar om man inte har fobier mot mindre klockor. I den bästa av värdar hade den gärna fått vara 36 mm. 34 är egentligen lite litet för en sportklocka. Den integrerade länken gör dock att den bärs något större än 34. Inbillar mig också att en ljus tavla ser större ut än en mörk.
Gillar utseendet och den vita tavlan. Köpt den primärt som en sommarklocka och som sådan känns den perfekt. Extra plus för de guldfärgade indexen och visarna som ökar läsbarheten och ger lite mer karaktär åt tavlan.
Jag har 17 cm handleder som mäter ca 5,5 rakt över. Ska lägga upp lite fler bilder vad det lider. Taggar dig :)

Ser riktigt bra ut ändå, med den där breda länken!
Var TVUNGEN att jämföra med min 42-millimetare på nästan 18cm handled. :D
IMG_0558.jpg

Jag är inte helt säker men jag tror och hoppas att det är den som gått som passaround.
Den har nog fått rätt mycket stryk i så fall och även bytt ägare ett flertal gånger. Även jag har haft den en gång tidigare. :)

Tror det är en annan (baserat på medföljande band), men lika kul ändå tycker jag :)

Cartier Santos så fort rätt dyker upp! Funderar även på Oris Aquis eller Tag Heuer Aquaracer då jag fått någon typ utav beaterdille...

Jag lutar nog åt en varje-dag-klocka i form av en 5siffrig Rolex Explorer, Vet iallafall att jag vill ha med länk men vet inte om det ska vara vit eller svart tavla.
Sen har jag även tittat på Tudors halvgamla Mini sub 73090 i blått, men kanske kan upplevas som liten.
Men nästa som köps blir nog något billigt vintageur från Tradera för att prova vad jag gillar (storlek/form) .

Just nu lutar det åt en Datejust från 80-talet ish eller den nya Tudor GMT pepsi'n. Om det blir för mycket velande där kanske det blir en vintage seamaster eller liknande för att stilla begäret.

Tillbaka
Topp