• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Kommer högst troligen bli i fallande trolighetsordning:
Omega AT blå tavla
Nomos Orion 35
Datejust 1601/1603...*möjligen TT, sjukt jag vet*
någon av dessa kommer inhandlas när jag gör mitt nästa karriärsteg alt. fyller 40 vilket som nu kommer först men jag hoppas på förstnämnda då jag bara är 34 :)

En mycket bra fråga! Skulle vilja steppa upp en klass på nästa klocka. Tudor, Breitling eller Rolex. Men får se, skulle behöva klämma och känna lite... :)
Är ju lite olika prisklasser på dessa...
Rolex Explorer.png

Tudor BB 58.png

Tudor GMT.png

Breitling Navitimer 8.png

Velar just nu mellan trefyra rätt olika klockor:
- nomos minimatik
- tudor bb 36
- tudor bb gmt
- hentschel hafenmeister

En mycket bra fråga! Skulle vilja steppa upp en klass på nästa klocka. Tudor, Breitling eller Rolex. Men får se, skulle behöva klämma och känna lite... :)
Är ju lite olika prisklasser på dessa...
Rolex Explorer.png

Tudor BB 58.png

Tudor GMT.png

Breitling Navitimer 8.png

Gilla inte tudor Gmt först, kändes så ”väntad” men ack den är fin! De andra med utom Bratten som ser ut som en Hamilton :rolleyes:

Har en dryg vecka kvar innan HAQ lådan får påfyllning. En ”vintage” The Citizen och en helt ny Longines V.H.P Båda har sin charm och båda kommer ha sina dagar runt handleden.
Glömde bilder...
DA37DE7F-0BB3-4049-865D-517ACC9B7FCD.jpeg

Tänkte köra den grå/svarta i 41mm
5A74C380-EE62-469C-B880-1360DDDA0037.jpeg

En av de första med integrerad länk och utan Chronomaster på tavlan

En Tudor blir det högst troligt snart.
Vilken? Det är en svårare fråga...
Står nu mellan Röd eller svart BB, Pelagos (svart) eller den nya BB Chrono.

Vilken ref på den där Bratten? Aldrig sett tidigare, en Bratte jag faktiskt tyckte såg schysst ut!
Breitling har en helt ny serie med ett helt nytt formspråk. Det diskuteras flitigt i Breitling-tråden i frenesi. Personligen håller jag med dig. Jag gillar också den nya designen, samtidigt som jag har full respekt för de som upprörs över att all Breitling-dna är borta.

Senast ändrad:
Gilla inte tudor Gmt först, kändes så ”väntad” men ack den är fin! De andra med utom Bratten som ser ut som en Hamilton :rolleyes:
Haha, nej, förstör inte detta nu. ☺
Ja GMTn är riktigt fin. Men börjar misstänka att den är lite för tjock.
Men Explorern är jag oxå sjukt sugen på. Men måste kolla in den IRL...

Kommer högst troligen bli i fallande trolighetsordning:
Omega AT blå tavla
Nomos Orion 35
Datejust 1601/1603...*möjligen TT, sjukt jag vet*
någon av dessa kommer inhandlas när jag gör mitt nästa karriärsteg alt. fyller 40 vilket som nu kommer först men jag hoppas på förstnämnda då jag bara är 34 :)
Upplagt för att skriva, "dessa ord passar inte i samma mening". Jag som är 9 år yngre gillar dock inte att göra mig osams med folk så jag avstår från att skriva det! :D

Ooooch precis utanför topp 3 har jag 4 till.... Vet ännu fler men fan asså...

Lovade mig själv "ingen mer klocka i år" men en till är väl okej? Blir Tissot i förra inlägget då. Men vill inte fortsätta med "Bara en till" Kommer avsluta året med 30 klockor då.
Screenshot_20180620-185633_Gallery.jpg
Screenshot_20180620-185623_Gallery.jpg
Screenshot_20180620-185709_Gallery.jpg
Screenshot_20180620-185653_Gallery.jpg

Fan så man funderar på att bli OWG.

Förhoppningsvis en:
image.jpeg

Men de verkar vara svåra att få tag på, min urmakare har dock lagt in en beställning.
Ifall det går om intet så blir det en:
image.jpeg

Blir hursomhelst nöjd tror jag :)
Vart bor du? Den finns i Stockholm iaf. Snyggaste Casion!

AE1200 är sjukt prisvärd och rätt snygg på länk (jag bytte till gummi på min silvriga för idrottade med den och hade ett tag, men inte snyggt så bytte tillbaka) Rekomenderas! Köpte min för runt 400kr tror jag, den svarta kostar ju 300kr typ, snacka om prisvärd klocka.

Tillbaka
Topp