• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Jag vet vilka krav min nästa klocka ska uppfylla, men har inte hittat rätt än.
  • Dressare
  • Blå urtavla
  • Automat
  • Inte under 39 mm
  • Runt 10K

Någon som kan hjälpa mig åt rätt håll?

• Dressare
  • Blå urtavla
  • Automat
  • Inte under 39 mm
  • Runt 10K

Om du matar in alla det där som sök-kriterier på Chrono24 så kommer du få upp en hel drös med bra tips som kan vägleda dig framåt :)

• Like
Reactions: bvb
  • Dressare
  • Blå urtavla
  • Automat
  • Inte under 39 mm
  • Runt 10K

Spontant Longines. Just den nya Record serien verkar lovande och deras Elegant serie är ju just, elegant :)
l2.820.8.92.2pr.jpg

product-slider-longines-elegant-collection-1075x1004-01.jpg

Har ingen koll på exakta priser men borde väl ligga mellan 10-20k nya

Antingen en Longines Master eller en Oris Aviation och då tänker jag begagnade för att hamna innan för din budget. Men kan inget om just de här två klockorna så det här säger jag från ett rent utseendemässig synvinkel. :)

• Like
Reactions: bvb
Är faktiskt lite osäker vad min nästa blir. Ni får gärna chime in vilken ni tycker. OBS, inte mina bilder såklart.... webben är stor :)
Alternativ 1: Speake-Marin Resilience, 38mm stål, automatiskt urverk.
Speake_Marin_Piccadilly.jpg

Alternativ 2: F.P. Journe Elegante 48, titan, gummiarmband och..... kvartsur o_O
Journe_Elegante.jpg

Vad tycker ni?? Behöver hjälp :confused:

Senast ändrad:
Tror jag har bestämt ordningen inköpen ska ske i. Kommer börja med en speedmaster. Det har böljat fram och tillbaka, ett tag var jag bombsäker på Aqua Terra. Ett tag suktade jag efter en sub. Däremellan har en modern DJ bubblat upp. Men speedmastern känns så cool, mångsidig och det finns även en nostalgi i detta val, då min framlidne farfar bar speedmaster -som tyvärr såldes innan mitt intresse tog fart. Så blir det. Speedy it is.

Tillbaka
Topp