• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

När kommer den svarta SMPC? ;)
Har en
IMG_20180905_143308_862.jpg

Sitter egentligen ganska nöjd just nu men i somras började jag bli lite sugen på en vittavlad sportklocka (inte dykare, inte flygare, inte dressare) och kortlistade följande: IWC Ingenieur, S&S Royal Steel Classic Omega AT och Rolex Datejust. Rollen går egentligen bort pga pris och att jag redan har en DJ. Kravspecen är: vit tavla, index, datum, lätt avläsbar, badbar, länk, max 39 mm.

Diamond district har mycket gråhandlare men var försiktig för det kryllar av fulur och super okunniga biträden! Räkna inte med att hitta stålsport hos AD för där är det tomt inprincip överallt, så var det åtminstone när jag var där.
det är hemskt att gråhandlar utan någon som helst kunskap sitter på såna grymma inventarier, fulur som i fake eller fulur som i stulna?
jobbigt att dollarn piskar kronan så hårt att det kommer svida om man nu får tag på en fin klocka.

det är hemskt att gråhandlar utan någon som helst kunskap sitter på såna grymma inventarier, fulur som i fake eller fulur som i stulna?
jobbigt att dollarn piskar kronan så hårt att det kommer svida om man nu får tag på en fin klocka.
Fulur som i mycket "franken-klockor" vilket påverkar äldre rolexmodeller i sötrre utsträckningen än nya.
Men det kan också vara att du köper klockan i tron om att den är komplett men så har säljaren medvetet kanske tagit bort en länk för att kunna sälja den separat till någon annan i hopp om att den som köper klockan inte märker något.
Också att man kanske öppnat och pillat med boetter och urverk utan rätt kunskap och redskap vilket skulle kunna skada klockan på diverse olika vis.

Detta är bara få exempel på vad jag hört. Men om du gjort din reserach och vänder dig till seriösa gråhandlare med bra omdömen kommer det säkert gå bra att hitta finfina exemplar!

Tillbaka
Topp