• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Omega87

Rolex
Haha jo inte minst sagt för (student)plånboken men fastnade för den direkt när jag blev intresserad av klockor och forumet så nu har jag övertalat mig själv att det inte är så mkt pengar trotts allt :hilarious:

Hehe, klassiskt inom klocksamlandet. Man flyttar den psykoligiska barriären för kostnaderna hela tiden :D Du kommer få en grym klocka och kul att du satsar trots tight studentplånbok!
 

Petrik

Panerai
Oj, efter man har gått med i ett antal forum så finns det inte bara en klocka jag vill ha, vill ha en steinhart military 42, glycine combat sub och airman nya tissot V8 ,nodus contrail, wancher ,tisell......så det kommer bli till å spara
 

MARTINOV

Cartier
Förhoppningsvis en Santos :)
Stulen bild:

img_3364-jpg.467692
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det ramlar in klockor nu märker jag! Spännande. Vad har du tänkt för nästa då? Bara vintage som gäller för dig nu eller?
En grymt fin o orörd neo-vintage typ 16760 Fat Lady med härlig gul patina vore nice likväl som en opolerad 16610LV Kermit (enda roliga som är ”nytt”).
Borde va nöjd men mycket vill ha mera:bag:
Slängt ut ett gäng krokar efter en mint vintage DJ sen tidigare så mest troligt att det blir nåt sånt..
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ja vad ska bli nästa klocka... Försöker klura ut vad jag ska köpa sålänge innan jag skaffar en explorer 114270 i februari/mars.

Kandidater hittils:
PO 39,5mm
Explorer 16570, vit
OP 116000
Någon GS kanske

Det som lockar mest tror jag är Omegan faktiskt. Lagom inom budget också, tänkt lägga 25-45k. Letar begagnat.

Fler tips? Inget över 40mm.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ja vad ska bli nästa klocka... Försöker klura ut vad jag ska köpa sålänge innan jag skaffar en explorer 114270 i februari/mars.

Kandidater hittils:
PO 39,5mm
Explorer 16570, vit
OP 116000
Någon GS kanske

Det som lockar mest tror jag är Omegan faktiskt. Lagom inom budget också, tänkt lägga 25-45k. Letar begagnat.

Fler tips? Inget över 40mm.
Nya PO'n är riktigt trevlig! Kan bli en bra Duo tillsammans med Explorern :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nya PO'n är riktigt trevlig! Kan bli en bra Duo tillsammans med Explorern :)
Hade den säkert men de jag köper nu kommer få lämna plats åt explorern sen. Känner inte riktigt att jag har de kapitalet för både klocka i 40k klassen nu och explorer sen på det. Eller snarare att jag behöver pengar till annat också :)

Letar något kul att testa sålänge istället för cash på banken då jag ändå tänkt sätta sprätt på dom tidigt nästa år. Roligare att testa någon trevlig dinka fram tills dess.

Har min Sbgx063 som dock kommer komplettera explorern fint.
IMG_20180914_154159-01.jpeg

Ljus, japansk, quartz - mörk, schweizisk, automat
 
Senast ändrad:

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Deep Blue Nato på väg hem, Squale 60 atmos såld :arghh:
Samurai såld, vill ha en Sumo nu...
Väntar fortfarande på att Mako XL ska släppas.
 

Hamrin

Breitling
Precis sålt min Tag Heuer Aquaracer Chrono som bars dagligen i ett halvår. Min nästa klocka blir förhoppningsvis en Sinn 556I, gärna svart urtavla och på länk. Kan tänka mig MOP men den verkar inte lika lätt att hitta beggad.
Har någon en Sinn 556I till salu så PM:a. Har varit medlem länge men brukar sällan skriva, så jag får inte skapa en köpes-annons.
 

Löwet

Breitling
Är sjukt sugen på en Omega AT 41mm med den mörkblåa tavlan, men! vet inte om man ska hålla i pengar tills efter examen. :/
 

Ivar31

Cartier
Varför skulle det vara skämskudde? Den var ju snygg, har Seikoverk. Undrar hur kvaliteten är för de pengarna (3695 sek enligt hemsidan). Kul med deployant också, om den är duglig. Köp och recensera :)

Tänker om det är ännu ett start-up i spåret av DW... tror det är svenskt? Men ja, jag har researchat kring urverket och det känns ju lite kul!

Gillar designen riktigt mycket! Mycket inspiration från Patek och Lange, men ändå ingen homage, tycker jag. Måste bli till att klämma och känna. Kanske blir en recension så småningom, om ingen annan hinner före ;)
 
Topp