• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tänker om det är ännu ett start-up i spåret av DW... tror det är svenskt? Men ja, jag har researchat kring urverket och det känns ju lite kul!

Gillar designen riktigt mycket! Mycket inspiration från Patek och Lange, men ändå ingen homage, tycker jag. Måste bli till att klämma och känna. Kanske blir en recension så småningom, om ingen annan hinner före ;)

Iof bara klämt snabbt på en corniche för ganska många år sedan men några DW vibbar gav den inte. Visst verk var säkert billigt funktionellt Quartz men boett etc kändes helt ok. Tittar du recensioner verkar de gått framåt med :)
 

Åskviggen

Panerai
Bumpar tråden lite.
Sagt och gjort :D
627C0D2B-DD8D-489F-AE18-16BE832CB200.jpeg
Som det ska vara.
Grattis! :)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Är det skärmskudde om man är lite sugen på denna? Kan inte rå för det! Dock inte trillat dit ännu. Nån som har nån erfarenhet av märket? :sorry:

F3AE7188-EB32-4E97-A848-EC2A2C0B4DA2.jpeg
Min kusin hade en corniche förut, så visst har jag klämt och känt lite på den. Tycker absolut att den ser helt okej ut och känns schysst prissatt. Hans klocka tappade dock minutvisaren efter bara någon månad, men det fick han åtgärdat på goodwill har jag för mig :)
 

TCB

Cartier
Tanken var en Sky-Dweller stål. Jag kan ha blivit lite introvert och mossig på vägen men jag tycker att den har hamnat lite väl högt i pris (syftar då på marknadspris, ej list)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tror att jag svängt in helt i att det blir en Grand Seiko härnäst. Antingen en SBGH267 eller en Snowflake. Tavelmagi är det som gäller!
 

TomGanks

Panerai
Är det skärmskudde om man är lite sugen på denna? Kan inte rå för det! Dock inte trillat dit ännu. Nån som har nån erfarenhet av märket? :sorry:
F3AE7188-EB32-4E97-A848-EC2A2C0B4DA2.jpeg

Jag har en Corniche Heritage 40 (bild stulen ifrån webben).
corniche-heritage-40-02-br.jpg
Jag har varit nöjd med den hela tiden. Det är nog en mycket bra klocka för sina kronor. Den brukar åka på ibland när jag ska ha något snabbt på då det är den enda klocka jag äger med vikband. Den känns väldigt lätt på handen, inte alls tung. Lådan som kom med var mycket fin. Känns som en snygg paketerad kvarts-ur till ett överkomligt pris.
 

TFK

Omega
Jag har snöat in på en Breitling Colt Skyracer som vardagsbeater. Det skulle vara skönt med en quartzare och slippa hålla på att vrida upp och ställa om klockan. Jag gillar även Breitlight som ska vara sex gånger hållbarare än stål och väga en tredjedel av titanium.

B89A2965_copy.jpg

(Bild stulen från Internetz. Tack Hodinkee för lånet!)
 
Försöker komma loss och bestämma mig för min första dyrare klocka. Kapitalet finns, men så j-vla svårt att bestämma sig. Velar fram och tillbaka mellan DJ (oändligt med valmöjligheter), EXP 1&2 (och alla varianter bara för den modellen), SUB (med eller utan datum?), Aqua Terra (jösses vad många olika snygga tavlor!), Speedmaster osv... Håller på att bli olycklig över de många valen, någon som känner igen sig; som också fastnat i vinkelvolten? I-landsproblem? Ja!
 

Route66

Breitling
Samma här.. Också inne på att utöka med en Breitling. En mekanisk kronograf är kravet, lutar åt en A13350 eller liknade..
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
En blå skydweller är tanken, men det lär ju fortsätta vara just en tanke ett tag till.
Vägrar betala över list och har nog låång väntan i kön kvar, om jag någonsin kommer fram :banghead::(:nailbiting:
 
Topp