• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

OldSport

Omega
En Hamilton Khaki Field Mechanical, förhoppningsvis blir det aktuellt framåt sommaren:cool:
Tanken är att få till lite rotation och att denna får tjänstgöra som "daily beater", även charmigt att den är manuell.
Hamilton1-A.jpg
 

Sinn104

Breitling
Är helt inne på att köpa Tudor Black Bay 58 39mm MEN i en annan färg! Hoppas mars 2019 är året då Tudor på Baselworld släpper klockan med en vit urtavla istället för guld. Annars är jag sugen på nästa submariner, de brukar uppdatera klockan var 10-11 år! Nästa calibre har redan kommit. https://www.rolex.com/about-rolex-watches/new-calibre-3255.html?social_cid=social_ig_201610 Då borde nästa submariner no date innehålla calibre 3230 och submariner date innehålla 3235??? Vem vet! Om den håller någon sekund bättre tid är det värt det hela.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Är helt inne på att köpa Tudor Black Bay 58 39mm MEN i en annan färg! Hoppas mars 2019 är året då Tudor på Baselworld släpper klockan med en vit urtavla istället för guld. Annars är jag sugen på nästa submariner, de brukar uppdatera klockan var 10-11 år! Nästa calibre har redan kommit. https://www.rolex.com/about-rolex-watches/new-calibre-3255.html?social_cid=social_ig_201610 Då borde nästa submariner no date innehålla calibre 3230 och submariner date innehålla 3235??? Vem vet! Om den håller någon sekund bättre tid är det värt det hela.
Eh va? Tudor 58 med guldtavla? Bild gärna, inte sett.
 

AE41500

Panerai
Sedan jag upptäckte Den Omega AT.n komb.on, vilket var ett tag sedan, har jag haft den i åtanke och har haft synnerligen svårt att släppa tanken på den som Omega, och i synnerhet AT, entusiast man är. Såå perfekt, ni vet hur det är när man finner den rätta ;). Har velat si så där dryga halvåret, men har nu bestämt mig, så denna kommer att trilla in inom kort, var så säker :)
omega-seamaster-aqua-terra-150m-omega-co-axial-master-chronometer-38-mm-22012382001001-l.png
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Här är några jag funderat på... men jag ändrar mig hela tiden, så jag kommer liksom aldrig till skott.
Hamilton Khaki field mechanical
Stowa Partitio
Timefactors Smiths PSR-29
Sinn 556A (eller I)

Klockor3.jpg
 

Sebben89

Breitling
Har helt snöat in på en Speedmaster. Vet dock inte om ja vill ha en riktig moonwatch eller en reduced med automatverk. Får se vad 30års krisen bestämmer!
 
Tanken är denna men måste ju sälja av med lite klockor först, mem till slut kommer ja lyckas
 

Bilagor

  • B06A26EE-759D-4D78-A282-E0D5DCB30BC5.png
    B06A26EE-759D-4D78-A282-E0D5DCB30BC5.png
    335.2 KB · Visningar: 4

Jago

Cartier
2-Faktor
Planerat eventuellt någon av dessa efter plugget! Svårt att bestämma vilken men har några år på mig. Hmm..:bookworm:
m214270-0003.png
m114060-0002.png
 
  • Like
Reactions: Man
Topp