• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Bra val :)
IMG_20190205_105945.jpg

Verkligen en speciell tavla. Nästan som ett norrsken i vissa vinklar?
 
Troligen en AT eller Railmaster som kommer följas av en Explorer 1.

Blir eventuellt ytterligare någon Seiko 5 vid sidan av också.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Kai
Jag tänkte slinka in till någon Rolex AD och hämta
en ståldaytona.
Eller inte.
Det är fortfarnde något vittavlat halvsportig som gäller, Ingy, DJ, AT, SS.
 

Salesmayne

Panerai
En DD eller en omega connie pie pan i 18k. Reverson har jag även suktat efter länge men de modeller jag föredrar kostar lite mer än jag är beredd att ge nu. Time will tell...
 

Von_vettet

Omega
2-Faktor
Tankar slår åt alla håll och kanter. Fyller 30 i år och tänkte ge mig själv något bra. Var stensäker på att det skulle bli en speedy. Men som vanligt finns det för mycket kul!
Bubblare på inköpslistan:
-Ingy
- Oysterquartz
- Seamaster AT
- GS Peacock (vilket skulle knyta an lite mer till mig, eftersom man spenderat 2-3 månader per år de sista 8 åren i Japan)
- Reverso
- Tank
- Royal Oak kvarts?

Tvära kast i valet och kvalet......
 

wanstahl

Cartier
Blev med Tudor i veckan (BB41). Nu inväntar jag bara tillfälle att hämta upp den, långdistansförhållande är aldrig lätt..

Sugen på ett gummi till den rackaren. ”Curved ends” är ett måste. Någon som har tips? :)

CF559AD5-924D-4CA7-80B3-1B9BEED5BD23.jpeg
Stulen bild
 
Hej!
Har försökt söka i forum efter rätt tråd men hittar ej (kan vara skit bakom spakarna).

Men man är ju på jakt efter sin nästa klocka.
Min fråga är ang Chrono24. Vet att många här har talat om det.

* Är det pålitligt eller säljs det fake och riktiga i blandad kompott?
* Vad ska man titta på/efter i en annons där?
* Betalar man i förväg?

Om denna fråga är i helt fel tråd tar jag gärna emot tips hur jag enklare hittar rätt. Hittar mer inlägg när jag söker på tex Chrono24 än någon specifik tråd.
 
Topp