• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Blev med Tudor i veckan (BB41). Nu inväntar jag bara tillfälle att hämta upp den, långdistansförhållande är aldrig lätt..

Sugen på ett gummi till den rackaren. ”Curved ends” är ett måste. Någon som har tips? :)

CF559AD5-924D-4CA7-80B3-1B9BEED5BD23.jpeg
Stulen bild
Jag körde crafter blue på min och tyckte det var bra. Finns bilder i min gamla säljannons.
https://klocksnack.se/threads/crafter-blue-gummi-td-01-svart-passar-tudor-black-bay.93078/
 

wanstahl

Cartier

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Tackar, grymt snyggt! Hur var spännet på den?
Hittade ett på fruur också, men blir alltid osäker om de passa måtten mellan bandhorn och boett. Har inbillat mig att BB har hålen för pins ”ovanligt” långt ut på bandhornen, men har säkert fel ;)
Dessa är ju specialgjorda för att passa BB så tror andra varianter blir svårt att få bra. Spännet var inget att anmärka på. Varken bra eller dåligt.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tja du... får väll säga en GS?
Lovat mig själv att inte köpa Seiko förrän jag är i Japan (sparar poäng till en reda)
Ska försöka att inte köpa nått innan dess...
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu när Explorer II finns på handleden så lutar det mot en Explorer som komplement. Man vill ju bara utforska...
 

MAz_666

Rolex
Antingen snubblar jag över ngn skön (vintage)dykare eller ngt annat "onödigt".
Men skulle jag själv inte ha 9 st dykarur och fullt i klocklådorna hade det blivit en sådan här. Kanske man skulle rensa lite, och slå till?
Har själv två andra Nite-klockor och älskar märket. (Och älskar Tritium; speciellt T100).
300m. Skruvad krona. 10-årsbatteri. Safirglas. 42mm. Tritium T100. Say no more!
https://www.nitewatches.com/store/gb/alpha/alpha-208s-t100/
Nite dag.JPG
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fyller 30 i april och har snöat in på Explorer 14270, tanken är att den ska bli en livslång kompis. Har flippat satan senaste åren så nu är det nog dags att stadga sig. Den känns väldigt allround vilket är bra då jag sällan har mer än 1 vettig klocka. Vad tror ni? Är den ett bra alternativ?
 

th0m

Cartier
2-Faktor
DJ 16200, på oyster med stick-tavla i svart eller silver. Ska bara lyckas hitta en som uppfyller mina krav. Kändes för ett tag sedan som att det fanns 13 på dussinet av såna där, men nu när jag verkligen bestämt mig så är det plötsligt inte så lätt.
 
Topp