• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Det är bara att jobba mer! ;) Är också 16, 00:a
IMG_6378.JPG
Inte dåligt, sommarjobbar du som vd eller? ;) :greedy:

Tänkte komplettera min OQ17000 och SD16600 med en kronograf och står fn i kö till en 116500, men suget efter en Daytona är just nu så stort att jag kanske mellanlandar en 16520/116520 dessförinnan. Eller passar jag på att testa en GMT, LV eller liknande. Kanske slutar med att jag inte kan bestämma mig. Målet är ingenting, vägen är allt. Eller njae, kanske inte ändå.

Jag väntar just nu på en återbetalning från Western Union. När jag fått pengarna, då lovar jag mig att jag skall unna mig en Orient Star. Det är två modeller det står och väger mellan nu...

Jag är så klart extremt nöjd med min kinesiska designklocka, fast jag tänkte att det finns vissa sammanhang där den inte passar så bra (typ sammanhang där det finns folk:D).

Har haft svårt att bestämma mig för nästa inköp. Först var jag rejält sugen på en Carrera Heuer 01. Men den föll på storleken. Sedan var jag nästan säker på en SS Royal Steel. Nu har jag dock bestämt mig! Det blir en Omega Speedmaster Professional. Bedömt i februari.

Jag har varit på väg att köpa en Seamaster i bra precis 1 år nu, förhoppningsvis blir det en innan årsskiftet :D

Men jag kanske hänger här utan nästa år med, det finns värre saker att oroa sig över :p

Har haft svårt att bestämma mig för nästa inköp. Först var jag rejält sugen på en Carrera Heuer 01. Men den föll på storleken. Sedan var jag nästan säker på en SS Royal Steel. Nu har jag dock bestämt mig! Det blir en Omega Speedmaster Professional. Bedömt i februari.
Du hinner ändra dig till februari ;)
För egen del växlar jag habegär dagligen. Närmast till hands är någon av följande. Cartier Santos, Speedy, SS worldtimer eller skydiver, men just idag har jag suktat efter en GMT master II. Somsagt spridda skurar.

Du hinner ändra dig till februari ;)
För egen del växlar jag habegär dagligen. Närmast till hands är någon av följande. Cartier Santos, Speedy, SS worldtimer eller skydiver, men just idag har jag suktat efter en GMT master II. Somsagt spridda skurar.
Ja risken finns :). Men det är just därför jag tänkte köra på en månklocka. En riktig klassiker med tidlös design och klockvärldens (?) mest spännande historia. Förhoppningsvis blir det en keeper!

Senast ändrad:
Breitling Aerospace har jag haft i tankarna länge nu. Har nyss tagit på mig ett större projekt, om jag lyckas ro det i land så belönar jag mig själv med en klocka.

Är lite sugen på en Squale av något slag eller möjligen en Seiko SRP777 eller liknande. Så om någon skulle vilja vara så vänlig och få tummarna loss och lägga ut detta på säljes, så att jag kan få tillfällig sinnesro så vore jag glad. Billigt ska det vara också, tack.:D

Tillbaka
Topp