• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Utvisaren

Patek
Ja, om man fått en krona för varje plan man haft... men det blir för tråkigt med "färre men finare/dyrare" planen för mig. Man får liksom inget för pengarna efter en viss punkt. Så nästa blir den jag snubblar över och som kan tillföra något nytt eller spännande. Märke är ju rätt ointressant mht hur många som använder varandras urverk. En trevlig 70-tals krono eller en 61GS är fullt möjligt. En Valjoux 72 kanske. Eller en CH27. Men det kan också bli något helt annat. Men någon ny klocka lär det inte bli.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Jag har kikat på dessa också, speciellt dom sena modellerna med graverad innerbezel.
Vägt fram och tillbaka men känns som att jag landat i en 114060😃

Jag är lite feg för vintage också om sanningen ska fram🙈
Smaken är som bake! jag tycker de blir lite för blaffiga :) 14060 16610 är "the last of the best" som känns moderna men (enligt mig) perfekt storlek och kan komma med vintageinslag så som tritiumtavla etc. vilket jag uppskattar. 124060 är trevlig också, men den kanske är omöjlig att få tag i :D
 

kurwamalm

Breitling
Jag råkade nyligen köpa min nästa klocka (speedmaster). Nu får det vara bra ett tag 😊

Hej allihopa!

Vad vore livet utan mål? Tänk att vakna varje morgon och ha något att se framemot! Gör ju både vardagarna/arbetsdagarna mer meningsfulla.

Själv äger jag en 116610LN, blev faktist min första klocka jag köpte någonsin. Rätt så imponerande kan man tycka!
Är helt enkelt jätttenöjd med den. Att bara få kolla på den är värt pengarna. Helt magsiskt.

Men nu är det så att det är dags att sträva efter nytt mål vad gäller klockor. Jag vet faktist inte vilken klocka jag ska köpa? Jag kan finna jättemånga klockor snygga. Kan börja med att jag inte vill ha någon guld eller stål/guld klocka.

Jag har faktist kollat på följande:
Audemars Piguet Royal ark, stål med helst en vit urtavla. 37/41mm
Rolex yachtmaster II: 116680
Rolex Daytona: 116500 (jag vet att kötiden på den är åratal)
Patek Philippe Aquanaut: 5167 (helst med stålarmbandet, sen kan man köpa armbandet i gummi också)
-------

Jag vet faktist inte vilken klocka jag ska köpa?
Hmm.. Väldigt fundersam...

Trevlig afton på er!

Hälsningar,
Jappdapi
 
Det lutar åt en skx007. Hade en 013, min fru har annekterat den….
Hursomhelst så var den kanske något liten för min smak gällande dykare.
Men jag vill ha en klocka i militärstil också.
 

Kakerolf

Omega
Troligen den nya vita SMP:n med svart bezel. Det blir tredje SMP:n hittills för min del, men det verkar som att jag alltid hamnar där till slut.
Det hade dock varit roligt att få kika lite på en Aqua Terra om tillfälle gavs då även de är riktigt fina.
 

Clq

Cartier
Har blivit ruskigt sugen på en mini turtle, Srpc39 eller srpc35. Tråkigt att de utgått. Dyker det upp en begagnad i min ”pappaledighetsbudget” kniper jag nog den!
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Tydligen den här!
82D516B5-D7C8-4888-ADC2-EED913F71133.jpeg

En tavelvariant jag inte har sen tidigare.
 

walhak

Omega
2-Faktor
Beställde en sån här (Seiko SPB117J1) idag. Har varit sugen på en sån ett tag och om suget inte släpper efter en tid är det bara att slå till, tänker jag. Känns som mycket klocka för pengen (Kostar runt 6-7000kr).
 

Bilagor

  • 5A2B1FEB-CF19-48B2-B891-A4857FB0C79E.jpeg
    5A2B1FEB-CF19-48B2-B891-A4857FB0C79E.jpeg
    344 KB · Visningar: 21
Topp