• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Martensson

Breitling
2-Faktor
Söker efter en PP 5127g eller 5127j om någon sitter inne på ett fint exemplar. Verkar inte vara super enkelt att få tag på ett fint exemplar i Sverige :)
 

Hlink

Breitling
2-Faktor
Tror att det blir en Sinn 356 pilot II eller pilot III när rätt tillfälle dyker upp. Håller utkik efter en bättre begagnad. Helst vill jag nog ha den lite mer ovanliga varianten med laxrosa urtavlan.
 

ScubaKing

Audemars
Väntar på en rosa Halios Seaforth IV som förhoppningsvis dyker upp innan jul,

A0C30CBE-CD44-420A-A68C-6E0877902B70.jpeg

Gillar den, vad får man ge för en sådan?

Edit, hittade själv.
 

Jakob Häll

Cartier
Väntar ivrigt på en Max bill automat. Minimalistiska dressklockor brukar inte vara min kopp té, dressklockor överlag är egentligen inte riktigt min grej. Men designen på denna slukade lig totalt. Ska bli spännande!
 

Seiko.

Omega
Letar efter en CWC Gs sapphire. Den är inte särskilt dyr men däremot slut i lager hos återförsäljare och cwc själva. Har inte dykt upp en på andrahandsmarknaden på ett bra tag heller. Ett par schyssta forummedlemmar har erbjudit sig att sälja sina men då har det varit modellerna utan datum, vilket inte är intressant. En lång jakt som varit svårare än väntat! Hökar ebay, marketplace, tradera och klocksnack i jakt på denna klocka. Kommer kännas riktigt gött när jag får tag på en.


Skärmavbild 2022-11-06 kl. 11.51.43.png
 

borgen

Omega
Zenith El Primero A384 Chronomaster Revival Shadow blir förhoppningsvis nästa. Eller kanske mer troligt att jag byter min SUB tillfördel för en sådan.
 
Det ligger mellan en SEIKO flightmaster;
1668498079541.png

Och SEIKO padi pepsi;
1668498135566.png

Vad tycker ni? Jag är tyvärr inget stort fan av automatiska klockor egentligen, kanske då jag endast haft dåliga erfarenheter med urverk som behövt reparation, så det lutar mer åt flightmaster tror jag. Trots att den är discontinued, jag tycker att den är väldigt unik i sig, lagom busy dial, supersnyggt tidtagarur.
 

Mb29836

Omega
2-Faktor
Precis klickat hem en SMP 2531! Bytte den förra jag hade mot en SMPc, och verkligen försökt tycka om den, men ångrade mig redan efter någon vecka. Nu ett halvår senare var det bara att bita i det sura äpplet. Ser fram emot att få öppna paketet och lär väl förmodligen kränga SMPcn vad det lider. 😅
 

ScubaKing

Audemars
Precis klickat hem en SMP 2531! Bytte den förra jag hade mot en SMPc, och verkligen försökt tycka om den, men ångrade mig redan efter någon vecka. Nu ett halvår senare var det bara att bita i det sura äpplet. Ser fram emot att få öppna paketet och lär väl förmodligen kränga SMPcn vad det lider. 😅

Vad gillar du bättre med den äldre modellen?
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Kämpar verkligen med detta. För er vetskap så äger jag idag;

Samling:
  • Explorer 1, 36 mm (2021). Bröllopsklockan
  • Submariner Date, 41 mm (2022).
  • Cartier Lank Large, läder (2022) – Klocka från Bröllopsresa i Nice. Delas med frun.
Jag har vardagsklockan, kostymklockan och dykaren men saknar färg/statement piece samt kronograf. För att komplimentera kollektionen funderar jag på följande;
  • Rolex GMT II – Antingen vintage 16710 eller den senaste varianten.
  • Tag Hauer Monaco Gulf
  • Cartier Santos Medium
  • Rolex Submariner Hulk
  • Reverso Duo i medium – lite surt med prisökningen på 25% för någon månad sen.
Någon som kan hjälpa mig med rimligt tänk? Känner mig låst.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kämpar verkligen med detta. För er vetskap så äger jag idag;

Samling:
  • Explorer 1, 36 mm (2021). Bröllopsklockan
  • Submariner Date, 41 mm (2022).
  • Cartier Lank Large, läder (2022) – Klocka från Bröllopsresa i Nice. Delas med frun.
Jag har vardagsklockan, kostymklockan och dykaren men saknar färg/statement piece samt kronograf. För att komplimentera kollektionen funderar jag på följande;
  • Rolex GMT II – Antingen vintage 16710 eller den senaste varianten.
  • Tag Hauer Monaco Gulf
  • Cartier Santos Medium
  • Rolex Submariner Hulk
  • Reverso Duo i medium – lite surt med prisökningen på 25% för någon månad sen.
Någon som kan hjälpa mig med rimligt tänk? Känner mig låst.
Av de du nämner tycker jag Rolex GMT 16710 (föredrar själv femsiffriga före de moderna, men det är en snaksak) eller Tag Heuer låter som klockor som skulle komplettera samlingen bra. Båda tillför något nytt med GMT/Kronograf.

Visst är Hulk fina, men kanske inte vad som jag själv hade prioriterar om jag redan hade en svart Sub😁 Detsamma gäller Reverso som ändå får anses rätt lik Cartier Tank, om än det är helt olika klockor.

Kastar även in Omega Speedmaster som en liten bubblare, klassisk kronograf som går hem hos de flesta.
 

ScubaKing

Audemars
Hej! Serica 4512 blir nog min nästa klocka, så hojta till om ni har en ni vill sälja 😎 Har helt missat denna, blev som helt besatt när jag såg den på instagram första gången haha.

5Q9A9877-1024x1024.jpg

Ser inte vad du gillar men smaken är ju som sagt olika. Verkar inte så smart tänkt heller då timvisaren verkar skymma 24-timmars index helt.
Oavsett så finns den ju online för dryga 500 euro så bara slå till.
 
Topp