• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Grimi

Omega
EA6D20AC-911F-4966-B79D-E92083ABEB2E.jpeg

Jag har siktet inställt på en sådan här goding, kan vara att jag diggar Explorer II också🤓
 
Senast ändrad:

Henriksnapp

Breitling
Beställde en sån här (Seiko SPB117J1) idag. Har varit sugen på en sån ett tag och om suget inte släpper efter en tid är det bara att slå till, tänker jag. Känns som mycket klocka för pengen (Kostar runt 6-7000kr).
Har haft precis en sådan. Jag använde den på ett ganska nätt gummiband från hirsh. Släppte den nu i ett byte men jag tror jag kommer att köpa en till så småning om. Superbekväm och kan användas till det mesta. Som du säger mycket klocka för pengen. Hoppas du blir lika nöjd som jag🙂
 

walhak

Omega
2-Faktor
Har haft precis en sådan. Jag använde den på ett ganska nätt gummiband från hirsh. Släppte den nu i ett byte men jag tror jag kommer att köpa en till så småning om. Superbekväm och kan användas till det mesta. Som du säger mycket klocka för pengen. Hoppas du blir lika nöjd som jag🙂
Än så länge mkt nöjd. Var lite besviken på kvalitetskänslan på länken först, men den är väldigt bekväm så jag byter inte till annan metallänk. Däremot sugen på ett sånt här läderarmband till den. Supersnyggt på den klockan.
 

Bilagor

  • 230FA846-D865-407B-B8D8-6B721C27284C.png
    230FA846-D865-407B-B8D8-6B721C27284C.png
    439.1 KB · Visningar: 15

Rex Maris

Omega
Hej allihopa!

Vad vore livet utan mål? Tänk att vakna varje morgon och ha något att se framemot! Gör ju både vardagarna/arbetsdagarna mer meningsfulla.

Själv äger jag en 116610LN, blev faktist min första klocka jag köpte någonsin. Rätt så imponerande kan man tycka!
Är helt enkelt jätttenöjd med den. Att bara få kolla på den är värt pengarna. Helt magsiskt.

Men nu är det så att det är dags att sträva efter nytt mål vad gäller klockor. Jag vet faktist inte vilken klocka jag ska köpa? Jag kan finna jättemånga klockor snygga. Kan börja med att jag inte vill ha någon guld eller stål/guld klocka.

Jag har faktist kollat på följande:
Audemars Piguet Royal ark, stål med helst en vit urtavla. 37/41mm
Rolex yachtmaster II: 116680
Rolex Daytona: 116500 (jag vet att kötiden på den är åratal)
Patek Philippe Aquanaut: 5167 (helst med stålarmbandet, sen kan man köpa armbandet i gummi också)
-------

Jag vet faktist inte vilken klocka jag ska köpa?
Hmm.. Väldigt fundersam...

Trevlig afton på er!

Hälsningar,
Jappdapi
Trevligt initiativ!
Jag väntar på en Breitling Chronomat Evo A13356. Grå tavla med svarta subdials. Den bor i Japan någon dag till.
 
Senast ändrad:

Henriksnapp

Breitling
Än så länge mkt nöjd. Var lite besviken på kvalitetskänslan på länken först, men den är väldigt bekväm så jag byter inte till annan metallänk. Däremot sugen på ett sånt här läderarmband till den. Supersnyggt på den klockan.
Jag hittade faktiskt ingen bra passform med länken, så därför blev det ett annat. Jag tycker dock att ett sådant läderarmband passar klockan bättre. Håller med dig, riktigt snyggt!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@SalvadorDali Det står ju till och med ditt namn på klockan🤪
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
@SalvadorDali Det står ju till och med ditt namn på klockan🤪

Fantastiskt kul att få se en sån på KS!!😃

Kollade faktiskt på en sånhär modell fast med en annan tavla inför OWGM-22. Det är så nära en Cartier Crash som jag någonsin kommer att komma😊 Landade senare i en O-J Simpson klocka som kostade mig all heder och självrespekt efter bara 2dagar. Skulle kört på SalvadorDali istället..😆
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Fantastiskt kul att få se en sån på KS!!😃

Kollade faktiskt på en sånhär modell fast med en annan tavla inför OWGM-22. Det är så nära en Cartier Crash som jag någonsin kommer att komma😊 Landade senare i en O-J Simpson klocka som kostade mig all heder och självrespekt efter bara 2dagar. Skulle kört på SalvadorDali istället..😆
Det är snart OWGM-23!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
@SalvadorDali Det står ju till och med ditt namn på klockan🤪
Fantastiskt kul att få se en sån på KS!!😃

Kollade faktiskt på en sånhär modell fast med en annan tavla inför OWGM-22. Det är så nära en Cartier Crash som jag någonsin kommer att komma😊 Landade senare i en O-J Simpson klocka som kostade mig all heder och självrespekt efter bara 2dagar. Skulle kört på SalvadorDali istället..😆
Men vad kostar den egentligen enligt annonsen? 7500 eller 7.5000? (konstig punkt?)
 
Topp