• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Så du har båda nu? Ja du valde ju rätt nickname iaf :)
Pepsin köpte jag beg men den fick vandra vidare när priserna var helt galna så la jag till en slant och fick en helgulds royal oak istället 😁 Väntar på en ny från AD istället som ska få stanna.
Har svårt att hålla fingrarna i styr om något springer iväg i pris för mycket som gör klockor som annars känns svår uppnåliga nåbara. Onyxen är borta nu också, har bara en 18238 kvar plus den lösa strösseltavlan som är ute till försäljning.
Men den som är kvar tycker jag personligen är lika bra som Onyxen men till en rimligare peng.
20230221_123553.jpg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Problemet med att vara klocknörd är att det är för många fina klockor man drömmer om men inte har råd till. Några klockor jag suktar efter och planerar att framöver lägga till min samling:

*Citizen BM8560-88LE
* Seiko 5 sports GMT blå
*någon Hamilton khaki
*Longines Conquest svart
*Steinhart ocean one GMT svart
*Steinhart ocean one GMT pepsi
*Tissot Gentleman PM80 grön
*någon Sinn 556
*någon till Orient
*ett antal fler G-shocks
 
Senast ändrad:

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Problemet med att vara klocknörd är att det är för många fina klockor man drömmer om men inte har råd till. Några klockor jag suktar efter och planerar att framöver lägga till min samling:

*Citizen BM8560-88LE
* Seiko 5 sports GMT blå
*någon Hamilton khaki
*Longines Conquest svart
*Steinhart ocean one GMT svart
*Steinhart ocean one GMT pepsi
*Tissot Gentleman PM80 grön
*någon Sinn 556
*ett antal fler G-shocks
Worst case scenario? Du köper alla!? 😉
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Ibland är det skönt att vara lite udda och gilla det andra inte gillar.
Just nu funderar jag på en sån här. Kan få hem en för cirkus 20kkr (nypris runt 35kkr med tull och moms) men vet ju att jag tröttnar efter ett halvår och här hemma är det ingen som vill ha den utan jag får sälja för 8 (om ens det). Så då kostar klockan mig 2000kr i månaden att ha och det känns ju lite dyrt för en quartz klocka i double.

Lite kul att på den här reklambilden sitter armbandet på fel håll.


Citizen eco drive one AQ5012
ONE_AQ5012-14A_16_EC.jpg
 

Skärgårdsö

Omega
2-Faktor
Velar och väljer mellan flera som säkerligen flera gör men just nu så är det:

Ulysse Nardin Maxi Marine
IWC Pilot Mark XVIII
Grand Seiko Heritage Snowflake/ Ice
Tudor black bay Pro/58/54
Oris Pro Pilot X
Cartier Santos Large
IMG_5210.jpeg
IMG_5209.jpeg
 

Siffens

Omega
Jag funderar på att införskaffa en Christopher Ward The twelve med ljusblå tavla alternativ en Oris x pilot. Jag är helt förälskad i x pilots länk och clasp men älskar tavlan och helheten på the twelve. Känns som man kan använda den i alla sammanhang 👌
 

Bilagor

  • Screenshot_2023-08-05-22-39-30-491_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-08-05-22-39-30-491_com.android.chrome.jpg
    149.5 KB · Visningar: 20
  • Screenshot_2023-08-05-22-40-42-376_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2023-08-05-22-40-42-376_com.android.chrome.jpg
    78.7 KB · Visningar: 20

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Mycket surf men lite action på sommaren. På jakt efter dessa just nu och väntar på att någon säljer de här på KS till mig snorbilligt!
  • Explorer I eller II
  • Hublot CF 42
  • IWC Mark med tritium
  • Cartier Pasha och Roadster
  • Någon härlig Bvlgari
  • Äldre Breitling Super Ocean
  • kanske testa en GS med härlig urtavla (tror dock jag tröttnar riktigt fort)
 

Zvezda

Omega
Royal oak
Pepsi/sub i vitguld.

Har råd flera gånger om men hur motiverar man en j*vla klocka för 400tkr? Kan man ens med att komma till jobbet/festen med en sån klocka? känns så "skämmigt"

I dagsläget kör jag SMP/Sub ND men man vill ju alltid ha en till...
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Royal oak
Pepsi/sub i vitguld.

Har råd flera gånger om men hur motiverar man en j*vla klocka för 400tkr? Kan man ens med att komma till jobbet/festen med en sån klocka? känns så "skämmigt"

I dagsläget kör jag SMP/Sub ND men man vill ju alltid ha en till...
Man motiverar det helt enkelt inte. Om jag hade behövt motivera alla köp så hade det inte blivit så mycket av hobbyn. Jag ser ibland att medlemmar skriver att de inte kan motivera att ha tre klockor med svart urtavla, fyra dykare bla,bla. Sluta motivera, bara njut.
 

Satriales

Omega
Hmm svårt val! Hade kunnat nämna tio klockor som jag vill ha, men nästa blir antingen:
  • Rolex Pepsi stål
  • Daytona stål
  • daydate 36mm vitguld
Allt kan dock ändras och måste göra mig av med en AP ROO innan 😉
 
Senast ändrad:

Dangel

Omega
Min nästa hoppas jag bli en OP 36 mm men den är det såpass väntetid på att jag VET att det kommer bli något annat däremellan. Därför tror jag nästa blir en Blancpain x Swatch Scuba. Allra helst en Pacific Ocean, men tycker alla färgerna gjorde sig bra. Sen hade det varit mysigt med en ”årsklocka” från 1994 också. Dykt upp nån Explorer II i flödet emellanåt som hade suttit som en smäck…
 

C J

Omega
Min nästa klocka hoppas jag blir en Submariner med datum. Står i kö hos AD sedan nästan ett år. Kräver försäljning av någon klocka i samlingen - förmodligen blir det Explorer II som får gå. På längre sikt efter Submarinern skulle jag gärna vilja ha en Batman. Kan ju alltid drömma..😊
 

Joakim D

Omega
Paneristi
2-Faktor
En första Panerai modell Submersible Pam683 står högst upp på listan, med stor nyfikenhet hur den känns ställd mot en Submariner 😀
 

BlindAnders

Breitling
2-Faktor
Behöver en sub 16610 och kommer att sälja eller byta en zenith el primero 42mm chronomaster som är använd endast två gånger men har ett lite för stort appearance på min 18 cm arm för att jag skall trivas med den.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Ibland är det skönt att vara lite udda och gilla det andra inte gillar.
Just nu funderar jag på en sån här. Kan få hem en för cirkus 20kkr (nypris runt 35kkr med tull och moms) men vet ju att jag tröttnar efter ett halvår och här hemma är det ingen som vill ha den utan jag får sälja för 8 (om ens det). Så då kostar klockan mig 2000kr i månaden att ha och det känns ju lite dyrt för en quartz klocka i double.

Lite kul att på den här reklambilden sitter armbandet på fel håll.


Citizen eco drive one AQ5012
ONE_AQ5012-14A_16_EC.jpg
Den var ju kanonfin! Även perfekt storlek. Stålvarianten med svart tavla (ref. AQ5010-01E) är min favorit.

Omöjlig att få tag på i våra trakter, till synes.
 

Chrille6622

Breitling
Min nästa är förhoppningsvis en Cartier tank. Alltid velat ha en sån rackare. Trots att jag vet att det finns mycket prisvärdare klockor med bättre specs. Villket jag redan äger. Nu vill jag bara ha en Cartier tank för det känns rätt i själen 😂
 
Topp