• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

1.chris

Omega
Jag ville beställa/köpa en 126334 men med silvertavla. Helt omöjligt hos min AD.. Frågade redan året innan och fick då svaret att höra av mig igen i år i januari, men då blev det bara tvärt nej.
Tråkigt.. Ska bli intressant och se vad de säger. Har du handlat där fler gånger innan?
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Japp, planerat in ett besök i april när jag har planerat jobb i Stockholm. Lite orolig över väntetiderna bara..

Ja Wimbledon är absolut attraktiv. Dock tror jag Sverige är helt rätt plats om man vill ha den eftersom min uppfattning är att den inte är lika eftertraktad här som utomlands.

Jag ville beställa/köpa en 126334 men med silvertavla. Helt omöjligt hos min AD.. Frågade redan året innan och fick då svaret att höra av mig igen i år i januari, men då blev det bara tvärt nej.

Rob E eller?
 

1.chris

Omega
Ja Wimbledon är absolut attraktiv. Dock tror jag Sverige är helt rätt plats om man vill ha den eftersom min uppfattning är att den inte är lika eftertraktad här som utomlands.



Rob E eller?
Okej, uppdaterar efter jag varit där. Intressant, varför tror du just det? Har faktiskt bara sätt en wimbeldon, det var en i spanien som bar den. Ser betydligt fler av andra urtavlor. :)
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Okej, uppdaterar efter jag varit där. Intressant, varför tror du just det? Har faktiskt bara sätt en wimbeldon, det var en i spanien som bar den. Ser betydligt fler av andra urtavlor. :)

Tycker aldrig man hör särskilt många svenskar som är sugna på den, min uppfattning är att de flesta vill ha blått/svart/silver här. Men enligt de utländska medier och gråhandlare jag brukar lyssna på så är det deras mest eftertraktade Datejust modell. Speciellt bland britterna och jänkarna. Men jag kan mycket väl ha fel. Har aldrig heller sett en i Sverige.
 

Man

Rolex
Men va :O. Trodde dj i div konfiger va rätt lätta att få beställa numera.
Jag är ju ute efter 41mm-versionen och den är väl kanske något värre.. Jag tror tex @Lilla_E , som valde 36mm istället (är det då 126234 istället för 126334?) fick beställa men vänta ca ett år på sin nyligen. Så, som läget är nu får jag antingen lägga ner idén om en 126334, eller vända mig till gråmarknaden.
 
Topp