• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Jag ville beställa/köpa en 126334 men med silvertavla. Helt omöjligt hos min AD.. Frågade redan året innan och fick då svaret att höra av mig igen i år i januari, men då blev det bara tvärt nej.
Tråkigt.. Ska bli intressant och se vad de säger. Har du handlat där fler gånger innan?

Japp, planerat in ett besök i april när jag har planerat jobb i Stockholm. Lite orolig över väntetiderna bara..

Ja Wimbledon är absolut attraktiv. Dock tror jag Sverige är helt rätt plats om man vill ha den eftersom min uppfattning är att den inte är lika eftertraktad här som utomlands.

Jag ville beställa/köpa en 126334 men med silvertavla. Helt omöjligt hos min AD.. Frågade redan året innan och fick då svaret att höra av mig igen i år i januari, men då blev det bara tvärt nej.

Rob E eller?

Ja Wimbledon är absolut attraktiv. Dock tror jag Sverige är helt rätt plats om man vill ha den eftersom min uppfattning är att den inte är lika eftertraktad här som utomlands.

Rob E eller?
Okej, uppdaterar efter jag varit där. Intressant, varför tror du just det? Har faktiskt bara sätt en wimbeldon, det var en i spanien som bar den. Ser betydligt fler av andra urtavlor. :)

Okej, uppdaterar efter jag varit där. Intressant, varför tror du just det? Har faktiskt bara sätt en wimbeldon, det var en i spanien som bar den. Ser betydligt fler av andra urtavlor. :)

Tycker aldrig man hör särskilt många svenskar som är sugna på den, min uppfattning är att de flesta vill ha blått/svart/silver här. Men enligt de utländska medier och gråhandlare jag brukar lyssna på så är det deras mest eftertraktade Datejust modell. Speciellt bland britterna och jänkarna. Men jag kan mycket väl ha fel. Har aldrig heller sett en i Sverige.

Men va :O. Trodde dj i div konfiger va rätt lätta att få beställa numera.
Jag är ju ute efter 41mm-versionen och den är väl kanske något värre.. Jag tror tex @Lilla_E , som valde 36mm istället (är det då 126234 istället för 126334?) fick beställa men vänta ca ett år på sin nyligen. Så, som läget är nu får jag antingen lägga ner idén om en 126334, eller vända mig till gråmarknaden.

Omega seamaster från 98a blir min nästa om jag kan hitta en i bra condition till ett okej pris :)

Junghans Max Bill Automatic, men det tar emot att betala så mycket utan att ens ha sett eller känt på klockan live...

Planen är att nästa klocka ska bli en Squale, (modell spelar mindre roll, färgen är vintigare…) men måste tyvärr sälja min Tissot Sideral S för att göra utrymme i lådan för nytt inköp…

Det är snart dags för min nästa klocka. kollat runt lite på olika dykare mm men svårt att bestämma mig. Just nu inne på certina DS Action. Dock om jag hittar en Omega seamaster från 1999 kvarts så kommer jag slå till om priset är vettigt. :) Men framtiden får avgöra och det kanske blir något klockköp i 25 års present i sommar.

Det är snart dags för min nästa klocka. kollat runt lite på olika dykare mm men svårt att bestämma mig. Just nu inne på certina DS Action. Dock om jag hittar en Omega seamaster från 1999 kvarts så kommer jag slå till om priset är vettigt. :) Men framtiden får avgöra och det kanske blir något klockköp i 25 års present i sommar.

Tycker du ska försöka hitta Omegan först och främst, de är trevliga från den tiden. Särskilt midsize imho. Men annars kan du kolla på Seiko SRPK31K1, prisvärda och jämförbara med Certinan du nämnde.

Tycker du ska försöka hitta Omegan först och främst, de är trevliga från den tiden. Särskilt midsize imho. Men annars kan du kolla på Seiko SRPK31K1, prisvärda och jämförbara med Certinan du nämnde.
Tjena

Tack så mycket för ditt svar. Ja ja väntar helst på omegan och lägger lite mer. Har en vän med en från 1998 och tyckte den satt riktigt fint på handleden. Vore kul med en från ens egna födelseår😀

Ska ta en titt på seikon!

Ha de gott

Är sugen på så mycket nytt.
Långsiktiga mål är en Tank Louis och en speedmaster reduced. Sitter för närvarande på en Sjöö Sandström med koppartavla som jag tänker avyttra snart för att bättra på klockkontot. Min lilla grabb ska få ärva min 16014 typ vid studenten eller examen (han är inte ens ett år gammal så... jag har tid) så jag tänker att jag behöver ha något annat när det är dags!
Min holy grail är en 18038 dock. Men det får bli ett låååångsiktigt mål.

Det är ändå ganska sjukt hur mycket jag funderar på detta på en daglig basis.

Blir nog att komplettera samlingen med en Omega Seamaster 300m med en vit urtavla. Kikar även på en Nivada grenchen Antarctic som jag tycker ser fantastisk ut.

Tillbaka
Topp