• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Brimi

Cartier
Helt rätt!

IMG_0014.jpeg
 

Altitude

Breitling
Har faktiskt beställt en sprillans ny Rolex Datejust 36mm med svart urtavla, jubileelänk och räfflad bezel. Provade även mint green men kom tillsammans med säljaren fram till att den svarta varianten är både mer elegant och mindre flashig, vilket passar mig bra.
 

FlipSwede

Audemars
Det får vi se efter Kaplans klockauktioner.

Ligger några där som jag verkligen inte behöver,men väldigt gärna vill ha.
Nån mer härifrån som ska dit den 28e samt 4e?
Kom fram och säg Hej isåfall
 

Pasta

Breitling
Kluven om ja villbehöver en Tudor BB41 eller Ranger. Någon som har erfarenhet och kan säga fördel med någon av dom?
 

FlipSwede

Audemars
Ah! HAr du varit där? Hur isåfall är priserna jämfört till ex här? Går det att kapa en fin jävel till bra pris?
Kapa?
Du budar mot i stort sett hela Europa,men betalar inte en spänn förmycket mtp att någon annan var villig att ge beloppet ett bud under ditt.

Bra eller rätt pris är det väl då tycker jag.

Men givetvis kan du glömma att göra årets fynd. Fynd kan du bara göra privat och av en okunnig eller desperat efter kontanter säljare.
Det roliga är ju att se och kunna klämma på 100tals olika klockor på samma ställe,och ibland se modeller man inte hade en aning om existerade.
 

Republik.100

Breitling
Kapa?
Du budar mot i stort sett hela Europa,men betalar inte en spänn förmycket mtp att någon annan var villig att ge beloppet ett bud under ditt.

Bra eller rätt pris är det väl då tycker jag.

Men givetvis kan du glömma att göra årets fynd. Fynd kan du bara göra privat och av en okunnig eller desperat efter kontanter säljare.
Det roliga är ju att se och kunna klämma på 100tals olika klockor på samma ställe,och ibland se modeller man inte hade en aning om existerade.
Ah! Då förstår jag. Jag hade tänkt mig en liten diskret aktion med vintage datejusts of seamasters för super-pris! :)
 

FlipSwede

Audemars
Ah! Då förstår jag. Jag hade tänkt mig en liten diskret aktion med vintage datejusts of seamasters för super-pris! :)
Då får du nog leta på ICAs anslagstavla,RödaKorsets loppisbutiker,eller möjligtvis radannons I din lokaltidning.

De som äger en av ovanstående klockor och både är villiga att sälja samt helt ovetande/ointresserade om marknadsvärde lär du kunna räkna på ena handens fingrar...ungefär.
 

Republik.100

Breitling
Då får du nog leta på ICAs anslagstavla,RödaKorsets loppisbutiker,eller möjligtvis radannons I din lokaltidning.

De som äger en av ovanstående klockor och både är villiga att sälja samt helt ovetande/ointresserade om marknadsvärde lär du kunna räkna på ena handens fingrar...ungefär.
Bara av ren nyfikenhet, vad för klockor äger du?
 
Har ögat en dressad krono ett tag nu.
Evki har en makalös Les historiques upp till försäljning som hade levt farligt om man varit mer likvid.
 
Topp