• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Mackmode

Breitling
blå.PNG

Nästa månad. :happyhappy:
Varit sjukt sugen jag med ett bra tag nu. Men slät ring och andra länken. kronium tavlan
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Länge sedan jag hade tydliga tankar kring nästa klocka. De senaste tre var alla byten/impulsköp..
Just nu tänker jag mycket kring Panerai, främst PAM372, 422, 673 eller nån submersible. Helst 47mm.. Får se om det släpper eller om jag måste flippa något och skaffa en..
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Har en del klockor på kö nu, bla Seiko 7548 och 7A28 skulle vara trevligt.

Tänkte spara ihop till en Grand Seiko, men märker att jag inte riktigt kan fokusera när det finns så mycket annat kul också :bag:
 

riotvan

Cartier
Mycket fin! Tycker att den vita tavlan gör sig bättre än den blå.
Grattis :) !
Tack! :) Ja från början var jag väldigt sugen på den blå och var nära på att trycka på köp utan att ha testat den eller sett den irl. Men som tur var stack jag över till Köpenhamn och fick se både den blå och den vita "in the flesh". Den blå är otroligt vacker men den vita kändes bara mer elegant och mångsidig, samtidigt som den hade ett otroligt fint men diskret skimmer i tavlan.
 

Magellan

Omega
Tack! :) Ja från början var jag väldigt sugen på den blå och var nära på att trycka på köp utan att ha testat den eller sett den irl. Men som tur var stack jag över till Köpenhamn och fick se både den blå och den vita "in the flesh". Den blå är otroligt vacker men den vita kändes bara mer elegant och mångsidig, samtidigt som den hade ett otroligt fint men diskret skimmer i tavlan.
Kul ! Jag håller med ! Grattis igen :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag har en extremt stark dragning till Seamaster 300 Master, ser gärna den tillsammans med ett grått svart Bond Nato. Kanske sommaren 2020
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Tittar lite på CWC G10... men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha en ny från fabriken eller om jag ska ha en vintage issued... Jag gillar ju nytt, rent allmänt...men lite extra "äkthet" är ju alltid nice.

80034_grande.jpg


Annars funderar jag också på en Cartier tank solo...
11286398gross_v1558771443363.jpg
 

thoto

Breitling
Är på jakt efter en Oris Aquis 43.5
DSC_2794.JPG
Svart matt urtavla med delvis polerad länk. Ref 733-7730-4154-07-8-24-05PEB
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 26382

Guest
Jag har en extremt stark dragning till Seamaster 300 Master, ser gärna den tillsammans med ett grått svart Bond Nato. Kanske sommaren 2020
köpte den när den kom ut. urmakaren i Kalmar hade faktiskt två av den limiterade utgåvan. Ångrar idag att man inte slog till.
 

Oxygenic

Omega
2-Faktor
smp.jpg

Sugen på att ta steget upp till en Seamaster 300 fullsize, automatare, gillar mest den äldre 2254.50 (svart med svärdvisare och stor triangel), men den klassiska blå med vågmönstrad urtavla och skelettvisare är fin den med. Vilken det blir beror nog mest på när jag hittar en till vettigt pris... Vad tycker ni är rimligt pris för de två modellerna?
 
Topp