• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

douglas5

Omega
Jag är lite sugen på en mer lekfull klocka. Äger en Panerai och en Rolex GMT idag så funderar på en SevenFriday P series, någon som testat?
4DE4D416-1583-4CEF-B170-EEC713661CDE.jpeg
 

Pe87

Omega
Jag vill köpa tissot Heritage Visodate med stållänk.

Vill ha vit urtavla. På många sidor står det urtavla vit och vissa silver? På någon sida står det 39 i storlek, fast den ska vara på 40 egentligen?

Bilderna ser likadana ut. Visst är klockan i storlek 40 och urtavlan är vit?
 

lofgreno

Audemars
Jag vill köpa tissot Heritage Visodate med stållänk.

Vill ha vit urtavla. På många sidor står det urtavla vit och vissa silver? På någon sida står det 39 i storlek, fast den ska vara på 40 egentligen?

Bilderna ser likadana ut. Visst är klockan i storlek 40 och urtavlan är vit?
Den jag hade var vit och 40 mm. Antar att det är den du kollar på?
20190614_122650.jpg
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Det skulle vara rimligare men zooma in på bilderna så ser du att du visade rätt. En Seiko.
Edit: Fel av mig, vet inte. Trodde det var bekräftat att det egentligen var en Seiko som användes men hittar det inte. Tycker datumfönstret ser avlångt ut dock.
Har jag missat något 😂
Rörigt värre 😁
 
  • Like
Reactions: F32
Ett tunt guldur med endast tim och minutvisare. Vacheron, Piaget mfl. har många vackra modeller, men ack så dyra. Provade Piagets ultratunna ur på NK. En mycket trevlig bekantskap. Så tunt och lätt att man knappt märker att man bär det.
Det blir till att spara några år alternativt köpa begagnat.
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Jag sitter just nu och tittar på bilder och videoklipp på den nya cremefärgade prospex alpinisten.

SPB123J1 heter den och jag väntar på att antingen suget ska gå över, eller att det dyker upp en under 6000 som jag satt som mental gräns.

Jag inbillar mig att den kan vara riktigt kul att byta band på, dagligen.

Screenshot_20201025-215241.jpg
 

Hangarhunden

Cartier
Något med 24h-visning, inget datum, reverse panda-dial och med brons, kolfiber- eller keramisk boett kanske?
Men det finns nog inte i en och samma klocka...
 
Topp