• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

sthlmcity

Omega
Efter haft en paus på över två år är jag sugen på att köpa mig en ny klocka. Efter mycket tänkande ser det ut att bli en tag heuer 3000, och efter den lutar det åt nån slags Grand seiko, cartier mini tank eller tudor
 

Gmtmaster

Cartier
Otroligt vacker! Håller på att snöa in mig i dem olika modellen. Längtar efter en.
Då du skriver gamla förmodar jag att du har gjort dig av med den. Hur kommer det sig?

Helt riktigt blir det nästan aldrig som man har tänkt. Har själv köpt i över list, inget jag ångrar men det är väldigt subjektivt.

Brukar bli bra i slutändan!
Den är kvar och lär förbli det länge. Så lik en modern men ändå så mycket bättre. Jag har en 005a också så jag säger alltid den gamla om denna men inser nu hur det tolkas 😜 Trevlig helg
 

boneg

Omega
2-Faktor
Har nog nästan bestämt mig att det blir en Rolex GMT2 16710 om det kommer ut någon eller en Submariner 14060M (4-linje)
 
  • Like
Reactions: kbw

Vesper

Rolex
Behovet av en schysst helg klocka har plötsligt dykt upp 😅

5919249C-1D80-411B-A212-40146A98D2A0.png
4935FEB2-E453-4416-AB4D-022A3100D5CD.png
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
panerai 390. Relativt säker på att detta blir nästa inköp. Har, i princip, sparat ihop cashen på nöjeskontot. Ligger kanske lite kort men får i värsta fall lösa det med lite avyttring på fondsidan eller dylikt. Att det inte blivit något köp än skyller jag på andra vågen covid. Normalt sett reser jag mycket i jobbet men det har upphört nästan helt nu. Vill köpa den irl så jag får se om jag blir lika frälst som jag hoppas. Men snart kommer det lite ledigt då kan jag säkert åka och klämma någon dag. Så det återstår att se om man blir med panna under 2020 eller om det blir under 2021
37E05F5A-152B-40C5-8E51-52767386E4E6.png
8EEC01CA-06D0-4D83-A15E-743424C64874.png
Och så blev det. Numer mycket nöjd ägare av just en 390 i ruskigt fint skick.
DEA9F2A1-68EC-4148-9BA7-5F67C925350E.jpeg
83262EBD-0772-45DC-BC26-098B87F52B90.jpeg
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Inför 30årsfirandet och i samband med förlovning så har jag planer på att införskaffa min första Rolex. Valet står mellan en Explorer och en Submariner. Jag har velat fram och tillbaka i flera månader. Någon månad till att bestämma mig men tycker att gråmarknaden är rätt överväldigande. Alla AD har varit rätt hårda tyvärr - antar jag inte ser tillräckligt Kapitalstarkt ut rent visuellt.


1611132369772.png
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Inför 30årsfirandet och i samband med förlovning så har jag planer på att införskaffa min första Rolex. Valet står mellan en Explorer och en Submariner. Jag har velat fram och tillbaka i flera månader. Någon månad till att bestämma mig men tycker att gråmarknaden är rätt överväldigande. Alla AD har varit rätt hårda tyvärr - antar jag inte ser tillräckligt Kapitalstarkt ut rent visuellt.


1611132369772.png
En submariner kliver man inte in till AD och får bara sådär, bra med väntetid. Osäker på explorern.
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Just nu saknar jag en svart tavla på länk i min 3-klocksamling. (Vit på läder, kul dykare/beater, svart på länk.)

Funderar på en Hamilton aviation day date. Kul med nått lite större att växla 42mm bara tavla, typ.

Screenshot_20210104-214633.jpg
 

IamNew

Omega
Jag funderar på att få en sinn 356 men jag är osäker på storleken (jag har en 6,5-tums handled). 36mm Legend Diver för att kanske ge plats för det.
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Det blir en Sinn 104i, fått blodad tand efter min 556i :)
Lite orolig att den är för stor bara (17,5mm handled). Worst case får jag ha den på högerhanden som är 18,5mm.
 

Robbanc76

Cartier
Inte hört något än så länge. Fick veta att preliminärt under första halvåret 2021 så ett ganska brett spann på förväntad leverans... :) Har du hört något?

Jag har heller inte hört nåt, fick samma beräkning på min klocka.
Funderar på att svänga förbi Engströms i veckan och tjata lite, tar med mig nån quartzare som behöver nytt batteri så det inte ser för uppenbart ut =)
 
Topp