• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

jwh

Omega
När det gäller skräck håller jag alltid fram Lars Von Triers Antichrist. Den är helt klart en film som kräver required taste, och den har vissa problem, men inget kan IMO slå den sjukt jävla obehagliga stämningen den har.
Jag håller med dig, är så sjukt trött på moderna*valfri franchise-skräckfilm* typ The nun, som använder snabba klipp och höga ljud som skrämseleffekt. Ingen känsla i det. Att bygga upp en obehaglig stämning utan det kräver lite finess. Japanerna lyckas bra med detta i originalen (the ring osv). Då är det kul med filmer som The witch som dyker upp och är riktigt bra rakt igenom. Eller The Babadook, som är en bra modern skräckfilm.
Sen är jag är en sucker för de gamla klassikerna friday 13th, halloween, nightmare on elmstreet osv, även vissa moderna versioner, rob zombies halloween från 2007 är bäst av alla-halloween som ett exempel.
 

ScubaKing

Audemars
Du får gärna återkoppla efteråt med ett betyg!

Jag lovade återkoppla med ett betyg. Filmen var som sagt "The Witch". Jag gillade filmen starkt, den var vacker och stilfull. Lite som en tavla.

Bra skådespeleri och vackra landskap. Jag brukar inte gilla den här typen av filmer, jag är mer en Fredag den 13.e kille. Men denna var bra, jag tror inte jag hajade hälften av intrigen "Den elaka geten, Tjejen, Tvillingarna, Huset i skogen" o.s.v. (Någon får gärna upplysa mig)

Ger den 4 av 5 flygande grisar. Mest för skådespel och miljö.

4-out-of-5-stars.png
 
  • Like
Reactions: jwh

MAGNETO

Omega
Vi var och såg förhandsvisningen på Green Book innan ikväll och jag måste säga att den var riktigt bra faktiskt. Både underhållande och allvarlig på samma gång. Viggo Mortensens karaktär Tony Lip tycker jag är klockren. 4/5
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu när det är jul så är det reprisernas högtid. Tittade precis på Cast Away som har ett av de två absolut sämsta filmsluten någonsin tillsammans med Heat.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Såg filmen Crimson Peak som är från 2015.
En grymt vacker skräckfilm. Rekommenderas starkt! Otroligt vackra bilder, bra skådespel.

Märkligt, såg den när den kom på bio när den kom och tyckte det var en fantastiskt urusel film, har hållit den som en av de sämsta jag sett sedan dess. Kanske får se om den. :)

Sen är ju smaken, som bekant, som baken.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
7C92B8A6-FEC3-4EB2-8748-99D975616254.jpeg
Skyscraper jobbar natt denna vecka, så jag behövde något hjärndött. Och hjärndött fick jag:D
Helt sjukt hur det kan vara så att The Rock är Hollwoods bäst betalda skådis numera med dessa fullkomligt urusla filmer. Jag gillar honom som personlighet, det är en annan femma.
Skyscraper känns som en 100,000USD budget skitfilm med totalt ogenomtänkta orealistiska (mer än vanligt) actionscener. Känns som att The Rock får 95% av filmernas budget och resten får skitproduktion och story.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Helt sjukt hur det kan vara så att The Rock är Hollwoods bäst betalda skådis numera med dessa fullkomligt urusla filmer. Jag gillar honom som personlighet, det är en annan femma.
Skyscraper känns som en 100,000USD budget skitfilm med totalt ogenomtänkta orealistiska (mer än vanligt) actionscener. Känns som att The Rock får 95% av filmernas budget och resten får skitproduktion och story.

Utöver Pain and gain kan jag faktiskt inte nämna någon för mig sevärd film med honom. När antingen han eller Jason Statham (och sista 15 åren även Nic Cage) figurerar i rollistan tycker jag att man direkt vet vad som väntar.
 
Topp