• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

jwh

Omega
Såg Lars von Triers "The house that jack built" igår. Kanske inte en optimal film "dagen efter", men både jag och sambon gillar den.
Är man ute efter en Hollywood rulle med snabba repliker häftiga actionscener kan man hoppa över den här, vill man se en stundvis brilliant (och smärtsam) film är det helt rätt. Lars von Trier helt enkelt.

 

Veratio

Cartier
Utöver Pain and gain kan jag faktiskt inte nämna någon för mig sevärd film med honom. När antingen han eller Jason Statham (och sista 15 åren även Nic Cage) figurerar i rollistan tycker jag att man direkt vet vad som väntar.

Håller med till 100 procent. Al Pacino likadant.

Men jag gillar Ballers med The Rock! Nu är det ju en serie...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Såg Lars von Triers "The house that jack built" igår. Kanske inte en optimal film "dagen efter", men både jag och sambon gillar den.
Är man ute efter en Hollywood rulle med snabba repliker häftiga actionscener kan man hoppa över den här, vill man se en stundvis brilliant (och smärtsam) film är det helt rätt. Lars von Trier helt enkelt.

Jag förstod den inte alls. Försökte se en djupare mening men fann den inte isåfall.
 

jwh

Omega
Jag förstod den inte alls. Försökte se en djupare mening men fann den inte isåfall.
Jag skulle säga att han på ett vackert (?) sätt skildrar en väldigt sjuk persons vardag, uppväxt, tankar och navigering djupare in i galenskap.
Huset Jack arbetar på tänker jag representerar mycket, som också kommer fram i dialogen med Verge. Men någon djupare mening vågar jag inte svara på om Trier tänker sig att filmen skall ha. Grymt sceneri, riktigt bra (sjuka) dialoger, och David Bowies låt "Fame" har aldrig passat bättre i en film.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Här är 2 riktigt bra och seriösa filmer jag kan rekommendera !
Helt klart i de övre skicket 2018

https://www.imdb.com/title/tt5258850/
6875ED49-AAC6-45DD-94EC-0D80218C7810.png


https://www.imdb.com/title/tt5093026/
9C32589E-E58D-44F9-9D17-89A3DE308821.png
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Lyckligare kan ingen vara. Den fick dåligt kritik, men kritikern kan inte ha förstått riktigt. Bra film och man gillar samhällskritik och att känna in mellan raderna.
 

ScubaKing

Audemars
Här är 2 riktigt bra och seriösa filmer jag kan rekommendera !
Helt klart i de övre skicket 2018

https://www.imdb.com/title/tt5258850/
6875ED49-AAC6-45DD-94EC-0D80218C7810.png


https://www.imdb.com/title/tt5093026/
9C32589E-E58D-44F9-9D17-89A3DE308821.png

Såg Pappilon igår, tyckte den var helt bedrövlig. Dem har helt missat att bygga upp den starka vänskapen, dem har även helt tagit bort delar av händelser som är direkt avgörande för filmen (Lepra Kolonin). Filmen sög rakt igenom. Originalet är dock helt fantastisk.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Såg Pappilon igår, tyckte den var helt bedrövlig. Dem har helt missat att bygga upp den starka vänskapen, dem har även helt tagit bort delar av händelser som är direkt avgörande för filmen (Lepra Kolonin). Filmen sög rakt igenom. Originalet är dock helt fantastisk.
Attans ledsen att du blev besviken , tror jag gjort en riktigt stor miss och inte sett originalet.
Får se den imorgon helt enkelt :p
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Såg Pappilon igår, tyckte den var helt bedrövlig. Dem har helt missat att bygga upp den starka vänskapen, dem har även helt tagit bort delar av händelser som är direkt avgörande för filmen (Lepra Kolonin). Filmen sög rakt igenom. Originalet är dock helt fantastisk.
Jag hade läst den självbiografiska Pappilon innan jag såg filmatiseringen d v s ”originalet”. Jag tyckte då att den franska gangsterfeelingen och stämningen inte tillvaratagits. Jag har även för mig att nycklar som Dreyfuss bänk saknades. Jag minns att jag var besviken.
Film och litteratur är givetvis skilda konstarter, men jag rekommenderar boken.
 
Topp