• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Monke

Cartier
Han är tillbaka sågs tidigare.
Underhållande i Borat stil när de improviserar på gatorna i Berlin men skulle inte säga att filmen var bra men sevärd.
2DD92FF1-BAED-497D-823C-D8290F61406A.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hade förhoppningar på Bird Box men tyvärr var den inte alls bra. Kändes som en dålig variant av A Quiet Place. Sandra Bullock var bra men resten var en enda sörja.

Fasiken också. Jag gillade ”A quiet place” och med undantag för Crash tror jag aldrig jag sett Bullock i en vettig film men nu är förväntningarna om möjligt sänkta till golvet.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Både Bird Box och Quiet Place är i mitt tycke riktigt coola idéer som slarvas bort. Quiet Place har dock ett mer kompetent hantverk.

Tyvärr var den sista minuten på tok för tidsenlig och publikfriande men även om jag avskyr ”skräck” är de få gånger jag ser dem en filmgenrer som står och faller med just upplösningen.
 
Tyvärr var den sista minuten på tok för tidsenlig och publikfriande men även om jag avskyr ”skräck” är de få gånger jag ser dem en filmgenrer som står och faller med just upplösningen.
Tidsenlig och publikfriande förstår jag inte alls, men, om vi nu pratar om quiet place, det faktum att den gick från skräck med cool idé till ett försök till actionfilm den sista minuten förstörde den ganska mycket.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Förväntningarna var höga för att sedan sänkas efter attha läst kommentarerna här igår.

76A26553-2336-48C7-8A14-F62FA6D01952.jpeg



Men jag måste säga att jag ändå uppskattade den. Jag tycker att det är förhållandevis bra hantverk. Bra foto, anständig storyline och inte minst känns det ganska uppfriskande med en rulle av denna typ som inte ballar ur sista halvtimmen.
Sedan är Bullock överraskande bra.
6 av 10.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Trots att jag har sett Queen på Råsunda för många år sedan och haft LP-skivorna, har Queen med Freddie Mercury aldrig varit en självklar favorit, men Bohemian Rhapsody har så mycket mer än så. Rekommenderas, klart sevärd.
DF-26946_R.jpg
 

Veratio

Cartier
På rekommendation av den här tråden såg jag El Royale häromdagen. Var riktigt underhållande, tack för tipset!

I förrgår såg jag The Predator, den nya versionen. Hade så låga förväntningar, så tyckte den var helt okej. Skulle aldrig rekommendera den till någon dock...

Såg Birdbox när den kom ut, var rätt trist film. Gick att se.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Avengers - Infinity war

Men Jag såg Thor - Ragnarök precis innan och den är så mycket bättre. Kul karaktärer, humor och bara bra underhållning.
Se den.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Såg denna för ett tag sen, UPGRADE. Lite oväntade saker och kul humor. Skulle väl egentligen rekommendera att inte se trailern då det spoilar lite av överraskningarna.

Inte superhög kvalité men jag gillade den :)

 

frasse

Cartier
Trots att jag har sett Queen på Råsunda för många år sedan och haft LP-skivorna, har Queen med Freddie Mercury aldrig varit en självklar favorit, men Bohemian Rhapsody har så mycket mer än så. Rekommenderas, klart sevärd.
DF-26946_R.jpg

Tänker bara på skådisen att han varit huvudfigueren i ett tv spel. Until dawn.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tänker bara på skådisen att han varit huvudfigueren i ett tv spel. Until dawn.
Jag har aldrig sett honom förut, men så spelar jag varken tv-spel eller går på bio särskilt ofta. Sa jag att min dyra tv stått här mot väggen i fem år utan att kopplas in? I böckernas värld finns han inte vad jag vet. :D Filmen var riktigt bra iaf och han gjorde en stark förstående skådespelarinsats.. Jag går fortfarande omkring och tänker på vissa delar och det brukar jag aldrig göra av en film. Jo, Exorsisten men den var ett undantag.
 
Senast ändrad:

lofgreno

Audemars
Var kan man få tag på denna film? HBO och Netflix har inte, går inte att hyra på play... måste se sista filmen!!
4EB28FD4-F164-4798-8FA9-BBF5DC11AE05.jpeg
Ett hett tips överlag om du är ute efter nåt är att kolla på justwatch.com. Dom listar var filmer och serier streamar & går att köpa. :)
The Dark Knight rises finns tex att streama på HBO. Hyra på Viaplay, Apple, Google och Plejmo. :)
 
Topp