• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Green book, riktigt välgjord, Viggo gör verkligen filmen. Klart sevärd!
16CE5A36-2B34-4D6B-9C52-ED8D6324CFF3.png

Vice, Bale gör väl det bra, dock är filmen sönderkapad av flashbacks så det var sjukt irriterande. Nja, ingen ”måste” film
643633CF-7D01-4E6E-AA8C-CE1E581C6B90.png

Nu kom den.

The Hate U Give.

Bästa filmen på sju månader. Fan. Wow.

THUG!

Se den. Och om du inte hämtar hem, gå på bio och se skiten.

Nu kom den.

The Hate U Give.

Bästa filmen på sju månader. Fan. Wow.

THUG!

Se den. Och om du inte hämtar hem, gå på bio och se skiten.

Lite osäker nu.
Min favorit film 2018 var Three Billboards.

Räknas THUG till 2019 är det bästa filmen hittills. Om dem räknas till 2018... Ja , Three Billboards är nog nummer ett ändå. Men THUG är topp fem sista tre åren.

Någon som sett den?

Har precis sett klart Roma. En otroligt vacker film där fotot stundtals var helt fantastiskt, men det ändå kändes som att det saknades en riktig handling, filmen lyfte liksom aldrig.

Holmes & Watson, riktig jä*la kalkon, länge sedan sist det var så plågsamt att se en film
A93AD9C5-0BBB-4E12-89C1-9150F232FAC1.jpeg

Fast mest för John C Reilly, hört att Stan & Ollie ska vara riktigt grymt bra. Golden globe nominerad för den rollprestationen

Såg 100 steg från Bombay till Paris / The hundred-foot journey igårkväll. Riktigt trevlig film, feelgood och lättsam utan att bli larvig eller kännas dum. Helt annan handling än En Oväntad vänskap, men samma känsla infann sig likväl under filmen. :)

Finns på Viaplay.
small_original.jpeg

Glass. Den tredje i M. Night Shyamalan's serie. Jag som verkligen uppskattade Unbreakable och Split var lite orolig att han skulle göra bort sig nu med den sista, men han gör det så jävla bra. Har läst flera "filmkritikers" recensioner och dom måste ha missuppfattat hela serien, de är helt fel ute i sedvanlig ordning..
Svårt att inte älska James McAvoys prestation, resten är en bonus.

Glass. Den tredje i M. Night Shyamalan's serie. Jag som verkligen uppskattade Unbreakable och Split var lite orolig att han skulle göra bort sig nu med den sista, men han gör det så jävla bra. Har läst flera "filmkritikers" recensioner och dom måste ha missuppfattat hela serien, de är helt fel ute i sedvanlig ordning..
Svårt att inte älska James McAvoys prestation, resten är en bonus.

Skönt att höra, har riktigt höga förväntningar då Unbreakable är en av mina all time-favoriter.

• Like
Reactions: jwh
Är det bara jag eller känns det inte som en ren efterhandskonstruktion (fylleidé) att dessa två filmer skulle knytas ihop och leda till en superhjältefilm?

Såg precis Bohemian Rhapsody på bio, gåshud!
Bästa filmen på mycket länge.
Jag var osäker på om Rami Malek skulle fixa rollen som Freddie, men han gjorde det med bravur!

I och med Oscarsnomineringarna kommer jag att ägna nästkommande månad åt att se filmerna (i vart fall många av dem) som är nominerade för att ladda upp inför galan. I kväll såg jag The ballad och Buster Scruggs av bröderna Coen. Filmen i sig består av sex kortfilmer, alla med vilda västerntema. En del av sekvenserna var riktigt bra, medan andra var sämre. Långt ifrån det bästa av Coen-bröderna, men i mitt tycke ändå klart sevärd.

I och med Oscarsnomineringarna kommer jag att ägna nästkommande månad åt att se filmerna (i vart fall många av dem) som är nominerade för att ladda upp inför galan. I kväll såg jag The ballad och Buster Scruggs av bröderna Coen. Filmen i sig består av sex kortfilmer, alla med vilda västerntema. En del av sekvenserna var riktigt bra, medan andra var sämre. Långt ifrån det bästa av Coen-bröderna, men i mitt tycke ändå klart sevärd.
Jag hade riktigt svårt för den även om jag verkligen ville tycka om den.. Gillade sekvensen med guldgrävaren och bankrånaren, bara dom jag minns. Verkligen långt ifrån deras bästa

Såg Netflix senaste skapelse, "Bandersnatch". En ny form av interaktiv filmupplevelse där man själv väljer vad huvudkaraktären ska göra eller inte göra. I min mening ett väldigt underhållande sätt att se på film då det suddar bort skiljelinjen mellan film och spel. Väl värt att se om man tycker black mirror är bra.:borg:
Black-Mirror-Bandersnatch-11.jpg
BM_Bandersnatch_9.0.jpg

Såg Steven Spielbergs Ready player one tidigare ikväll. Hade hört rätt blandat om den innan men måste ändå säga att den var rätt cool. Sjukt mycket cgi men jag gillar det. Synd bara att man inte såg den när den gick på bio.

Jag har för mig att Blackkklansman nämnts tidigare i tråden men satan vad bra den var! Filmstaden visar den nu igen inför Oscarsgalan om man känner för att se den på bio, annars kommer den nog inom kort att köpa osv.

Knappt sett några filmer sista veckorna. Men:

Robin Hood (2018). Riktigt underhållande, matiné. Ingen storfilm direkt, men tyckte om den.
King of Thieves (2018). Rätt dålig faktiskt, men såg den klart.
A private War (2018). Bra, men bitvis rätt seg.

Ska försöka se "Christopher Robin" under veckan. Tror den är bra!

Tillbaka
Topp