• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Stort tack för tipset! :) Jag blev sugen på att se om filmerna rätt nyligen och funderade faktiskt på om de fanns på någon streamingtjänst så att man slapp köpa en stor jävla box. PS. Goldeneye är definitivt topp tre!
Härligt! Själv blir det nog Bond-maraton nu när jag ligger sjuk, lagom nivå för en feberskalle. :)
 

-SC-

Omega
Pledge Member
48F6A06D-E1A3-4686-99BA-82ADEC6C9239.png


Såg L'immortale igår. Filmen som ska "knyta ihop" säsong 4 och 5 av den italienska maffiaserien Gomorra.

Det var intressant att se hur karaktären Ciro växte upp, och vad som egentligen hände när han "dog".
Tyvärr var den inte i klass med serien, men ändå helt okej.
 

Veratio

Cartier
Star Wars, den sista där, minns inte ens vad den hette. Var helt okej, rätt nöjd! Rise of the Skywalker?

21 bridges häromdagen, inget wow men väldigt underhållande!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
48F6A06D-E1A3-4686-99BA-82ADEC6C9239.png


Såg L'immortale igår. Filmen som ska "knyta ihop" säsong 4 och 5 av den italienska maffiaserien Gomorra.

Det var intressant att se hur karaktären Ciro växte upp, och vad som egentligen hände när han "dog".
Tyvärr var den inte i klass med serien, men ändå helt okej.

Någon av streaming tjänsterna som har den?
 

Gnomon

Cartier
IMG_1313.PNG

Mannen som slutade röka på svt play
Enl. bild var det tydligen inte okej att ta med sig skjutvapen till Kastrup ens 1972.
Det är en hel del i filmen som inte känns riktigt okej...;)
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
48F6A06D-E1A3-4686-99BA-82ADEC6C9239.png


Såg L'immortale igår. Filmen som ska "knyta ihop" säsong 4 och 5 av den italienska maffiaserien Gomorra.

Det var intressant att se hur karaktären Ciro växte upp, och vad som egentligen hände när han "dog".
Tyvärr var den inte i klass med serien, men ändå helt okej.
Verkar vara intressant, måste man kolla på serien först eller spelar ingen roll?
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Helst, för att förstå vilka dom viktiga karaktärerna är.

Om du tycker det där ser intressant ut så lär du nog finna serien intressant med, alla säsonger finns på HBO Nordic!;)
Förresten säsongen 5 finns ju inte på HBO Nordic utan den ska visas efter den filmen som du postade, läste det på en sida.
 
Senast ändrad:

R38148

Cartier
2-Faktor
The Commuter såg jag i fredags. Njae, ni missar inget. Särskilt inte de ganska så banala specialeffekterna i slutet. Men visst, Liam Neeson är något av en personlig favorit och han gjorde sitt bästa även här. Men ett svagt manus är ett svagt manus.

Igår såg jag 2/3 av Quick. Stängde av då min ena dotter behövde sällskap för nattning. Ska fortsätta och se färdigt filmen idag. Den är fängslande och välspelad. Jonas Karlsson (Hannes Råstam) och David Dencik (Thomas Quick/Sture Bergwall) är båda två mycket bra.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
The Commuter såg jag i fredags. Njae, ni missar inget. Särskilt inte de ganska så banala specialeffekterna i slutet. Men visst, Liam Neeson är något av en personlig favorit och han gjorde sitt bästa även här. Men ett svagt manus är ett svagt manus.

Igår såg jag 2/3 av Quick. Stängde av då min ena dotter behövde sällskap för nattning. Ska fortsätta och se färdigt filmen idag. Den är fängslande och välspelad. Jonas Karlsson (Hannes Råstam) och David Dencik (Thomas Quick/Sture Bergwall) är båda två mycket bra.

Lustigt med just honom. Han är ju galet bra men efter Taken (när tanken på honom som klassisk actionskådis fick alla att höja på ögonbrynen) har han ju upprepat samma roll i samma typ av film tusen gånger. Gärna ex polis måste rentvå sig själv eller frun ska räddas.

Taken
Taken 2
Taken 3
A walk amongst the tombstones
Run all night
Cold pursuit
Non Stop
The commuter
Mfl :D
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Lustigt med just honom. Han är ju galet bra men efter Taken (när tanken på honom som klassisk actionskådis fick alla att höja på ögonbrynen) har han ju upprepat samma roll i samma typ av film tusen gånger. Gärna ex polis måste rentvå sig själv eller frun ska räddas.

Taken
Taken 2
Taken 3
A walk amongst the tombstones
Run all night
Cold pursuit
Non Stop
The commuter
Mfl :D

Jo, så är det. Lättförtjänta pengar :cool:
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
The Platform
Eller ”Hålet” som Netflix väljer att kalla den på svenska.
Spansk sci-fi thriller. Lagomt annorlunda och underhållande! Jag tycker den är klart sevärd.
Jag ger den 6.5 av 10.
D84352D8-D4C2-441E-ABB7-60E29B702A1E.jpeg
 
Topp