• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

1965ek

Patek
2-Faktor
På netflix. Bra!
upload_2020-5-2_20-21-50.png
 

ganondorf

Omega
Såg den där på bio när den kom, tyckte den va bra överlag, lagom rolig och allvarlig på samma gång.
Men när slutscenerna övergick i tunga klipp från verkligheten var det den absolut tystaste helvita och fullpackade biosalong en håla i Sverige hade skådat. Ingen vågade röra en fena och alla var överraskade vilken vändning stämningen tog. Om jag inte minns fel är det väl en flagga som vajar och allt är knäppt tyst i säkert 10 sekunder. Till slut befriades vi av eftertexterna.
Mäktigt.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Denna såg jag klart nyss. Om det är för att jag lyckats se den ensam hemma så man kunna vrida på hemmabion rejält eller om den bara vara bra action kan vara svårt att svara på. Fullspäckad i 2h, lite typisk komedi från Ryan Reynolds.

Hemmabion fick jobb tungt!
Screenshot_20200807_182417.jpg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Us
- skönt udda ”skräckis”.
5 av 10

Terminator dark fate
- lika trött och tråkig som allt annat efter T2.
3 av 10
The predator
- usel. Om originalet var en bukkake av testosteron och sköna oneliners var detta ännu en själlös uppföljare.
3 av 10

Ready or not
- rätt lattjo svart satir där den mörka komedin lyckades få ett alldagligt manus att lyfta.
5 av 10

Mortal engines
- Peter Jackson har gjort mycket bra prylar och gjorde ju ringen-trilogin till det episka mästerverk som det förtjönade. Detta var däremot skräp.
2 av 10

Old guard
- duglig action.
4 av 10
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Us
- skönt udda ”skräckis”.
5 av 10

Terminator dark fate
- lika trött och tråkig som allt annat efter T2.
3 av 10
The predator
- usel. Om originalet var en bukkake av testosteron och sköna oneliners var detta ännu en själlös uppföljare.
3 av 10

Ready or not
- rätt lattjo svart satir där den mörka komedin lyckades få ett alldagligt manus att lyfta.
5 av 10

Mortal engines
- Peter Jackson har gjort mycket bra prylar och gjorde ju ringen-trilogin till det episka mästerverk som det förtjönade. Detta var däremot skräp.
2 av 10

Old guard
- duglig action.
4 av 10
Jag gillade old guard. Skulle ge den en 6 eller 7
 

Exxet

Rolex
Us
- skönt udda ”skräckis”.
5 av 10

Terminator dark fate
- lika trött och tråkig som allt annat efter T2.
3 av 10
The predator
- usel. Om originalet var en bukkake av testosteron och sköna oneliners var detta ännu en själlös uppföljare.
3 av 10

Ready or not
- rätt lattjo svart satir där den mörka komedin lyckades få ett alldagligt manus att lyfta.
5 av 10

Mortal engines
- Peter Jackson har gjort mycket bra prylar och gjorde ju ringen-trilogin till det episka mästerverk som det förtjönade. Detta var däremot skräp.
2 av 10

Old guard
- duglig action.
4 av 10
Var det inte Christian Rivers som regisserade Mortal Engine, och Jackson som producent.
 

Veratio

Cartier
Skräcktråden eller denna, spelar väl ingen roll? The Wretched.


Över förväntan. Lagom fredagsfilm när man är lite slö efter varma dagar och jobb på kontoret (!!!!). Inte så otäck.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Började kika på Midway igår.
Klarade av dryga 45 minuter innan jag gav upp.
Taffligt skådespeleri, stel dialog men framförallt fullkomligt själlös film då allt i princip är inspelat i ett greenroom vilket både syntes och kändes.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Naturligtvis hade jag inte visat den för honom om jag ansett honom för ung eller inte kapabel till en nyanserad diskussion efteråt.
När jag var 14 år läste jag en bok av David Wilkerson. Besegrad genom kärlek hette den. Det var en kristen bok, men det enda jag fick med mig, var ett förhärligande av ungdomsgänget Mau Mau i New York. Jag hade inte förmågan då att ta in helheten i boken, bara valda delar tyvärr. Jag hade behövt någon att prata med om hela boken. Det hade besparat mig många bekymmer.Jag klandrar dig inte så tro inte det. Jag tänker bara på att man förr hade 15-årsgräns för barnförbjudna filmer av en anledning. Hjärnan på en 14-åring klarar inte det som en 25-årig hjärna klarar. Jag har länge undrat hur det påverkat våra barn när barnförbjudna filmer bytte skådeplats, från kontrollerande biografer till hemmiljöer och idag i ensamhet i tonåringens egna rum, fritt från föräldrarnas vetskap.
 
Senast ändrad:
När jag var 14 år läste jag en bok av David Wilkerson. Besegrad genom kärlek hette den. Det var en kristen bok, men det enda jag fick med mig, var ett förhärligande av ungdomsgänget Mau Mau i New York. Jag hade inte förmågan då att ta in helheten i boken, bara valda delar tyvärr. Jag hade behövt någon att prata med om hela boken. Det hade besparat mig många bekymmer.Jag klandrar dig inte så tro inte det. Jag tänker bara på att man förr hade 15-årsgräns för barnförbjudna filmer av en anledning. Hjärnan på en 14-åring klarar inte det som en 25-årig hjärna klarar. Jag har länge undrat hur det påverkat våra barn när barnförbjudna filmer bytte skådeplats, från kontrollerande biografer till hemmiljöer och idag i ensamhet i tonåringens egna rum, fritt från föräldrarnas vetskap.
Barn är olika. I jobbet som förälder ingår det det att ha hyfsad koll på vad ditt barn klarar av. Jag visste att den skulle påverka honom. Jag visste att han skulle ha frågor. Han bad om att gå se den. Jag gjorde klart innan vad det var för film. Att bilder var grafiskt, att den behandlade ämnen som är tunga och svåra att förstå. Han insisterade. Så tillsammans såg vi den, under tystnad. Efteråt pratade vi länge och nästa dag ville han prata mer. Ja, det var utmanande för honom att se den men jag utmanar honom hellre i hemmets trygga vrå tillsammans där vinkar prata om det. Hellre det än att han ser den tillsammans med polarna eller ensam.
 
Topp