• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Det verkar som om streamade serier och tjänster, Youtube, TikTok m fl, mobiler och pandemin har kraschat den gamla goda filmen och filmtajmkänslan. Det är trist.

Igår såg jag Warrior på Netflix. Jag var naglad vid filmen och slapp pilla på nallen. Rekommenderas!

Fortsätter att se gamla favoriter
B8DD0DBD-8850-4D56-9C37-0FC8B82284B4.jpeg

Fiktiv granskning. Mycket bra film! Man får en hel del tankeställare av en vuxen Karlsson på taket, Pippi Långstrump som sitter på Solvalla och dricker öl, inte minst Palmegruppens utredare som går mot bitter pension utan att ha lyckats utreda ens en p-bot. Alfons Åberg får jag inte glömma bort att nämna. Väldigt sorgligt och väldigt bra humor. Med bra tunga skådespelare blir det något väldigt speciellt.

Senast ändrad:
Danskarna har gjort det igen! Först och främst måste jag rekommendera en nyfunnen favorit: Rättfärdighetens ryttare! Bland det bästa jag sett på riktigt länge. Mads Mikkelsen m.fl är fenomenal i detta danska mästerverk i anda av lock stock & two smoking barrels, snatch o dyl.

Men senast nu kväll såg jag och frugan på Shorta. En dansk action/thriller/drama som känns väldigt aktuell i dagens samhällsutveckling

Har varit gräsänkling hela dagen och knappt rest mig ur soffan.
Betat av;
Gone girl - grym! Hur har jag missat denna?
Alien - klassiker som alltid funkar!
Predator - film var bättre förr.
Predator 2 - bättre än jag mindes den.
Prey - nä.

Ska påbörja Big trouble in little China nu men får se hur långt jag orkar. Hoppas att den åldrats med värdighet 💪

Såg precis Ghost Busters med kidsen. Kul! Den håller fortfarande och barnen skrattade gott åt effekterna från 80-talet.
Bill Murray och Dan Aykroyd är ju helt underbara.
I förrgår såg jag Den obarmhärtige på Netflix. Italiensk maffia om Ndranghetan mm. Sådär faktiskt. Tyvärr. Sevärd typ men inte mer.

Tillbaka
Topp