Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Råkade lyckas gräva lite i arkivet. Det verkar inte som att någon nämnde Nomos. I Sverige känns det helt klart som ett märke för entusiaster.
Dum fråga men... vad betyder WIS-märke?Bra bump!Och även en bra observation. Håller helt med att Nomos i mängt och mycket är ett WIS-märke.
Dum fråga men... vad betyder WIS-märke?
GS i Sverige borde väl vara en varningssignal?
DW har sugit in många - i en allt ytligare värld har det blivit en posör position man bör fylla. Även om klockan (vilket jag själv sett vid några tillfällen) slutat fungera.Redan det faktum att någon väljer att öht bära en klocka år 2018 är ett gott tecken.
Jag gjorde en sökning på ordetDet är ett gott tecken. långt ifrån en garanti.
Däremot när jag en måhända naiv förhoppning om att DW ibland kan tjäna som gateway drug![]()
Jag gjorde en sökning på ordet
gymnasiet
för maj förra året (varmare väder gör att man kan se armarna), och det verkar inte vara så ovanligt med klockor. Första bilden är dansk, men det är väl nära nog?
Råkade lyckas gräva lite i arkivet. Det verkar inte som att någon nämnde Nomos. I Sverige känns det helt klart som ett märke för entusiaster.
Grymt märkeBra bump!Och även en bra observation. Håller helt med att Nomos i mängt och mycket är ett WIS-märke.
Casio F91w med Nato stronk![]()
Är nog mest klockfolk men inte enbart.Handlar det om GS JDM modeller så är väl svaret tydligt ja, även om jag har för mig jag sett på bilder att svenska GS AD:s har sånt inne också, dvs inte bara tar hem JDM på beställning utan kan ha i lager?
Det skulle också vara kul att höra från er med god kontakt med svenska GS AD:s (@Molle @yonsson ) kring hur det går med försäljningen? Vilka lyckas de "kränga" till, förutom rena WIS:ar? En jämförelse är ju Lexus som sakta men säkert säljs mer och mer i Sverige, till de som vill ha en fin men lite mer diskret bil.
( Dock verkar Lexus inte ha ökande försäljning 16 vs 17, men BMW och Audi verkar backa mer, absolut och relativt sett, Volvo och MB verkar gå bäst i segmentet
http://www.bilsweden.se/storage/ma/...l1712_DEF.pdf?MediaArchive_ForceDownload=true )
Citizen Chronomaster har säkert nämnts i tråden, bästa entusiastmärket, då de måste importeras. Sedan finns ju en mängd riktigt dyra märken, men som även de kan vara tex gåva / muta eller resultatet av "the itch to spend" och ett besök i någon upmarket butik.
Sedan finns det ju specialarna, som nog väldigt sällan hamnar på en handled av en slump, tex
https://www.hodinkee.com/articles/philippe-dufour-simplicity-at-auction