• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka utstrålar WIS?

Eller så har en rik snubbe vart på aktion. Så fort det står Rolex på klockan kan man nästan anta en frånvaro av klockintresse.
giphy.gif

Min kompis har bara olika sorters Casio på sig när han rör sig bland folk, oavsett klädsel eller högtidlighet. Råkar man veta att han äger både Omega och Rolex och frågar om dem, blir svaret att han aldrig använder dem och att de bara ligger i lådan. Men när jag knackat på hans dörr sitter ofta en Rolex eller Omega på handleden.

Är han WIS eller bara I? Annan förklaring?

Min kompis har bara olika sorters Casio på sig när han rör sig bland folk, oavsett klädsel eller högtidlighet. Råkar man veta att han äger både Omega och Rolex och frågar om dem, blir svaret att han aldrig använder dem och att de bara ligger i lådan. Men när jag knackat på hans dörr sitter ofta en Rolex eller Omega på handleden.

Är han WIS eller bara I? Annan förklaring?
Ingen WIS. Mest bara rädd för hairlines.

En nybörjar-WIS tell är ändå SKX på Nato eller oyster :) i 9 fall av 10 är personen aktiv här eller åtminstone varit in och läst eller fått tips.

Annars skulle jag nog säga Sinn generellt. Eller fin vintage, Vintage Rolex har blivit stek så det är svårt men allt annat vintage iprincip.

Vintage Bulova Accutron eller kanske denna Zodiac Olympos. (lånad bild).
Även valfri Nomos av senare tillverkning (med inhouseverk).

Bilagor

• Olympos.jpg
    Olympos.jpg
    60.5 KB · Visningar: 29
Tillbaka
Topp